OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett genuint intresse för marknadskommunikation och affärer i kombination? Är du en driven kommunikatör och har en positiv, problemlösande attityd? Är du duktig på analyser av webtrafik genom Google analytics, och erfaren inom SEO? Som CRM-ansvarig hos oss internt på Experis huvudkontor i Stockholm får du möjlighet att arbeta i hjärtat av Experis verksamhet, och i en roll präglad av stort eget ansvar, utrymme för kreativitet och omväxlande utmaningar.
Arbetsuppgifter
Experis är ett lättrörligt, agerande företag och du kommer arbeta i en dynamisk, affärsfokuserad miljö, där din kompetens och ditt engagemang blir en viktig del för vår fortsatta framgång.
Tjänsten innebär att säkerställa Experis position som en av de främsta aktörerna inom kompetensförstärkning så att användare av våra webbplatser och tjänster upplever Experis som sin självklara partner i deras arbetssökande. Du ska arbeta med att effektivisera och automatisera kommunikationen mellan kund och kandidat via våra webbsidor. Som CRM-ansvarig kommer du att ansvara för analyser och tester på våra digitala kanaler och också arbeta med att analysera webbtrafik. Du kommer också samordna utvecklingen av våra webbsidor samt aktivt arbeta med att utveckla och öka vår synlighet gentemot våra leverantörer samt beställare.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett analytiskt, coachande och reflekterande förhållningssätt. Som person ska du också vara innovativ och kreativ, och dina personliga egenskaper ska spegla våra värderingar. Då tjänsten även har fokus på planering, utveckling och rapportering ser vi att du är drivkraftig, tillmötesgående och tycker om struktur och ordning. Du ska vara kommunikativ och ha en god förmåga att förmedla kunskap och analyser på ett pedagogiskt sätt.
Du har arbetat med Google analytics, SEO och gärna med att utveckla SEA/SEM. Du är också kunnig inom samordning och kravställning av utveckling inom IT, och duktig på arbete och analys av målgruppsriktade konverteringsaktiviteter.
Vad behöver du veta om oss?
Experis är som dotterbolag inom ManpowerGroup en av Sveriges största aktörer inom bemanning och ledande inom kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, och vi arbetar också med kompetenser inom Supply & Logistics, HR och Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.
Våra värderingar
Våra värderingar betyder mycket för oss och genom dessa kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.
* People - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
* Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
* Innovation - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.
Ansökan
Ansök genom att registrera din CV samt ett personligt brev via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Anna Aurell-Sundvall via mail: .
CRM-ansvarig, digitala kanaler, SEO, SEA/SEM, google analytics, analys,
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson