OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis söker just nu dig som vill arbeta som first line supporttekniker hos vår uppdragsgivare i entreprenadbranschen som är ett stort och väletablerat företag. I rollen kommer du att arbeta med first line support och IT-relaterade problem tillsammans med engagerade kollegor.
Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som supporttekniker i en helpdesk kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden. Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem. Din roll innefattar även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. Active Directory, Exchange, VPN m.m.
Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem.
Din profil
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet och har en passion för IT-support.
Som person är du ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded och brinner för att ge bra service. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och vara trygg i din roll. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team.
Det är meriterande om du har erfarenhet av support över telefon samt erfarenhet av ärendehanteringssystem samt fjärrstyrningssystem. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Office365, Exchange, Agresso samt erfarenhet av nätverk.
Att vara konsult hos Experis
Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.
På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.
Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.
Ta nästa steg i din karriär med Experis Career Accelerator?
Ta reda på hur du kan höja din kompetens för att nå drömjobbet. När du ansöker till en tjänst hos Experis får du tillgång till vår Career Accelerator som erbjuder kostnadsfria digitala kurser baserat på din aktuella kompetens och framtida ambitioner. Testa din profil och se vad som krävs för att nå dina mål. Läs mer om Experis Career Accelerator.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på philip.erlandsson@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi