OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent till en våra kunder i Norrköping. Startdatum är så snart som möjligt och avser heltid. Du blir anställd av Experis som konsult, och uppdraget beräknas vara 6 månader.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:
* Servicefakturering: Assistans till ordinarie personal, med insamling och strukturering av omfattande faktureringsunderlag och annan stödjande dokumentation. Efter en tid av inlärning, även egen fakturering.
* Sammanställning av inköpsunderlag och utfärdande av inköpsordrar (stöd till serviceorder- och projektansvariga)
* Tidsregistrering, i affärsredovisningssystem såväl som lönesystem, av våra serviceteknikers tider.
* Registrering av reseräkningar
Dessutom måste Du också vara beredd att från tid till annan hjälpa till med andra alldagliga kontors-göromål.
Vem är du?
Vi söker dig som har ekonomexamen från gymnasiet, alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har åtminstone några års arbetslivserfarenhet som ekonom/administratör; det vill säga du är van att se till att arbetet blir slutfört och är samtidigt prestigelös nog att hjälpa andra med ekonomiska och andra detaljer. Att uppgifterna är varierande ser du som inspirerande och du trivs med att vara delaktig i det mesta som sker på ett mindre kontor.
Erfarenhet från industriföretag - tillverkande och/eller säljande - är meriterande.
Några viktiga kunskaper och egenskaper:
* Datorvana - du måste vara en god användare av framförallt Excel, vilket, förutom deras affärssystem, är det viktigaste verktyget.
* Erfarenhet av att arbeta i något affärssystem (t.ex. SAP, iScala eller liknande)
* Flytande svenska och engelska. Nästan all dokumentation och kundkommunikation är på engelska.
* Serviceinriktad och utåtriktad
* Lättlärd och självgående
* Noggrann
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise! Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. Urval och intervjuer sker löpande så vi ber dig ansöka redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi