OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance söker dig som är framåt, självgående och intresserad av att utvecklas inom rollen som ekonomiassistent till vår kund som är ett större företag inom teknikbranschen i norra Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i mitten av maj och kommer att pågå i minst 6 månader, med chans till förlängning för rätt kandidat.
Vill du arbeta med fakturering, kundreskontra, avstämningar och utredningar? Vill du vara del av ett ekonomiteam på 4 personer i ett större företag? Vill du bidra med din kompetens och den du är, samtidigt som du får möjligheten att fördjupa din kompetens och utvecklas inom ekonomi? Välkommen med din ansökan idag!
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter kommer bland att annat innefatta:
* Fakturahantering
* Kundreskontra
* Avstämningar
* Utredningar
* Hjälpa till med löpande bokföring och övriga administrativa arbetsuppgifter som tillhör en ekonomiavdelning
Din bakgrund
För tjänsten krävs det att du har:
* Utbildning inom ekonomi, akademisk utbildning är meriterande
* Två års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent
* Goda kunskaper i Excel och Officepaketet överlag
* Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
* Kunskaper i SAP eller Visma
* Erfarenhet av systembyte till SAP
* Arbetat med ekonomi inom teknikbranschen
* Kunskap i danska och norska språken
Vi ser gärna att du är en person som är noggrann, kommunikativ, driven, lättlärd och har en god samarbetsförmåga. Du är nyfiken, social och genuint intresserad av arbete inom ekonomi och vill både bidra med din kunskap och fördjupa den.
Om Experis
Experis Finance har Sveriges största kundnätverk och samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor över hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom ekonomiområdet och din karriär och utveckling hos oss är alltid i fokus.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Ansökan
Ansök genom att registrera ditt CV via länken här på hemsidan. Vill du veta mer om Experis eller undrar du hur det är att arbeta som konsult? Kontakta då Talent Aqcuisition Specialist Åsa Hermann på asa.hermann@se.experis.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi