Experis söker engagerad projektledare till Siemens

Experis söker engagerad projektledare till Siemens

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren projektledare med entreprenörskap och god samordningsförmåga? Vill du leda projekt i andra länder och även kan tänka dig att ha några resdagar i tjänsten? Då kan denna tjänst vara rätt för dig! Välkommen med din ansökan!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Uppdraget avser starta omgående och är inledningsvis 6 månader med möjlighet till förlängning.



Vad går arbetet som konsult ut på?

Som projektledare har du ett brett kontaktnät där rollen ställer höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och god samordningsförmåga. Beroende på projektets omfattning, så kan du ansvara för en projektgrupp på ca 20 personer eller mer. Rollen som projektledare kommer innebära att ansvara för flera projekt parallellt och tjänsten omfattar ca 30 resdagar per år. Du kommer primärt leda projekt inom regionen EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) och rapportera dina projekt både till ledningen lokalt samt ledningen i regionen.

Arbetsuppgifter:

* Arbeta främst med Siemens externa/interna kunder och ansvara för Siemens del av projekten men även andra projektledningsuppdrag, så som leverans till andra Siemensbolag samt kunskapsöverföring mellan interna/externa partners.
* Leda och koordinera genomförandet av projekt enligt kundkontrakt, budget och Siemens direktiv.
* Initialt jobba med interna projekt.
* Driva eller medverka vid överlämnandet mellan försäljning och projektledning.
* Bygga/etablera projektteam samt agera entreprenör för dina projekt men även övergripande för företagets bästa.
* Ansvar för att skapa god relation och kommunikation med kund samt att driva förhandlingar.
* Säkerställa att faktureringen sker i tid samt hantera inkommande betalningar.
* Arbeta utifrån rådande kostnader, vinst, marknader, nya affärsmöjligheter etc.
* Organisera resurser samt planera aktiviteter, upprätta tidsramar och följa upp projekt.
* Underrätta styrgruppen och företagsledningen om aktuella projekt genom regelbundna rapporter.
* Ta fram avtal utifrån kund och tilläggsförsäljning samt reglera claim mot/från kund/underleverantör.
* Arbeta proaktivt för att eliminera/minimera oönskade effekter för Siemens eller aktuellt projekt samt analysera projektets relevanta risker och kontinuerligt uppdatera riskmatriser.
* Säkerställa dokumentation kring det slutliga övertagandet av kund.
* Ansvara för underhåll och utveckling av relevanta processer självständigt men även i samarbete med andra avdelningar.
* Säkerställa kontinuerlig återföring (Lesson Learned) till egen avdelning samt andra relevanta delar av organisationen.



Är du rätt person för jobbet?

Du är utbildad civilingenjör, civilekonom eller motsvarande. Du gillar rollen som entreprenör, att lösa svåra problem och gör vad som krävs för att få projektet att fungera mot uppställda mål. Vidare förstår du och tillämpar affärsmässiga och företagsekonomiska principer.

Som person är du lyhörd och flexibel samt har god samarbetsförmåga.

Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska. Övriga språk är meriterande.

Erfarenhet från Siemens verksamhet inom området eller erfarenhet av Siemens eller likvärdiga produkter är meriterande. Flera års erfarenhet av kundprojektledning alternativt av projektarbete t ex delprojektledning är meriterande.



Att arbeta som konsult på Experis

Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.



Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men arbeta uppdragsbaserat hos Siemens. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Eva Wisth på telefonnummer: 011-191897 eller via e-post: eva.wisth@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2020
  • Ansök senast: 19 februari 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024

15 november 2024