Experis söker erfaren supporttekniker till 2nd support

Experis söker erfaren supporttekniker till 2nd support

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Som second line support hos vår kund arbetar du med att hjälpa kunder med en rad olika problem som oftast är klientbaserade och är i olika svårighetsgrad. Det är därför viktigt att du för att passa denna tjänst har erfarenhet av teknisk support men även brinner för att kunden ska känna sig väl bemött. I second line arbetar du med en rad olika ärenden varje dag där varje ärende tar ungefär en timme. Det innebär att rollen innebär fokus på djupare felsökning men att du även har kundkontakt via mail och telefon.

Vi söker dig som har:

* Minst gymnasial utbildning gärna inom IT/Teknik
* Övergripande IT-kunskap och erfarenhet från teknisk support
* God kommunikativ förmåga samt god telefonvana
* Kan arbeta oregelbundna tider
* Svenskt medborgarskap
* Goda kunskaper om Windows plattformen kopplat till klientsidan
* Goda kunskaper i Microsoft Office, Active directory och nätverk och hårdvara



Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Som person är du noggrann, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som supporttekniker inom First line eller arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom IT-området men det är inget krav.

Nu finns det en möjlighet för dig som har erfarenhet samt ett stort intresse för IT, service och teknik att arbeta som 2nd line support hos vår kund i Linköping. Vi tror att du är serviceinriktad, lyhörd och drivs av att lösa problem. Uppdraget är på heltid och du kan komma att arbeta oregelbundna tider samt helger. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår minst sex månader med möjlighet till förlängning.

Erbjudande



Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2020
  • Ansök senast: 26 januari 2021

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024