Experis söker flexibel supporttekniker

Experis söker flexibel supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på First line kommer du framförallt att ansvara för att ge support till kundföretagets användare. Via telefon och fjärrstyrning hjälper du användarna att lösa problem och svara på frågor kring deras IT-miljö.

Du kommer bland annat att arbeta med:

* Uppgraderingar
* Lösenordsåterställningar
* Exchange-konton
* Microsoft Office
* Windows
* Klienthantering

* Övervakning
* Felavhjälpning/felsökning gällande datorer, skrivare och mobila enheter
* Service Management enligt ITIL
* Ärendehanteringssystem


Vi söker dig som har:

* Gymnasial utbildning
* Övergripande IT-kunskap
* God och tydlig svenska och engelska i både tal och skrift.
* God kommunikativ förmåga
* Har erfarenhet av AD
* Har god telefonvana
* Kan arbeta oregelbundna tider

* Svenskt medborgarskap

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Som person är du noggrann, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som supporttekniker inom First line, eller arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom IT-området men det är inget krav. Du har god telefonvana och körkort.

Nu finns det en möjlighet för dig som har ett stort intresse för IT, service och teknik och som vill arbeta med IT-support. Vi tror att du är hjälpsam, lyhörd och drivs av möjligheten att utvecklas, samt att ha varierade arbetsuppgifter i din yrkesroll. Vi söker just nu efter dig som vill jobba heltid som first line-support till vår kund i Linköping. Uppdraget är på heltid där du kommer arbeta skift. Uppdraget startar omgående och pågår tillsvidare.

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!


Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2020
  • Ansök senast: 26 januari 2021

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024