OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Något som utmärker oss på Experis är att vi ger våra medarbetare stora möjligheter att utvecklas. Hos oss får individer plats att glänsa, samtidigt som vi har en otroligt stark lagkänsla. Vill du vara med i vår gemenskap och samtidigt ha ett utvecklande och roligt arbete? Sök till oss idag!
Vi söker 2 stycken HR Operations specialists till vår kund i Västerås. I den ena rollen har du ansvar för HR master data. Och i den andra rollen har du ansvar för lönerelaterad tidshantering. Hos kunden kommer båda rollerna att fylla nyckelroller i deras organisation och säkra hög effektivitet och kvalitet i din dagliga support, ad hoc-uppgifter och fasta månadsuppgifter i samband med lönekörning och månadsavslut. Du erbjuds en bred och spännande roll, där du kommer ha ett mycket nära samarbete med dina kollegor.
Tillsammans tar ni hand om:
* Löne-, förmåns- och ärendehantering
* Support inom ramen för kollektivavtal och interna policys och riktlinjer
* Hantering av förändringar av arbetstid och anställningsvillkor (dagtid/skift)
I rollen som innebär ansvar för lönerelaterad tidshantering så arbetar du även med:
* Interna kontroller, ledigheter och frånvaro
* Avstämning och rapportering av AGI, lönerelaterade balanskonton, framtagande av statistik
* Stort fokus kommer även vara att delta i projekt kopplat till utveckling av processer.
Vem är du?
Som person är du flexibel, öppen och positiv. Du lär dig saker snabbt, är resultatorienterad och van att prioritera ditt arbete även vid korta deadlines. Du är strukturerad och kan arbeta under eget ansvar, men fungerar även bra i grupp. Du är har ett öga för detaljer, är noggrann och samtidigt effektiv.
Vi önskar att du har:
* 2-3 års erfarenhet från en liknande position, gärna från en större internationell koncern
* Arbetat i SAP tidigare
* Mycket goda kommunikativa egenskaper skriftligt och muntligt på svenska och engelska
I rollen som innebär ansvar för lönerelaterad tidshantering önskar vi även att du har:
* Erfarenhet och kunskap om svensk lagstiftning
* Arbetat med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare
Det är meriterande om du dessutom har:
* Tidigare erfarenhet av arbete med kunder
* Kunskap om överenskommelser gällande lön och anställningsförhållanden
* Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och speciellt goda kunskaper inom Excel
Sök tjänsten idag!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Marica Nilsson på e-post: marica.nilsson@se.experis.com eller 021-151210.
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Experis
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi