OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning i Malmö, söker vi på Experis Finance en Inköpare/ Materialplanerare för ett konsultuppdrag på heltid. Uppdraget startar i januari 201 och pågår minst nio månader. Eventuellt finns det möjlighet till anställning hos kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Materialplanera allt direkt material till svenska produktionen. Vid behov även stötta upp materialplaneringen för en del av kundens europeiska produktion
* Arbeta aktivt för att optimera lager och lagervärde
* Var delaktig i att utveckla ett samarbete med övriga siters materialplanerare för att bidra till kunskapsöverföring samt optimering av samma material
* Ansvara för det operativa inköpet för svenska produktionen och ansvarig för leveransuppföljning och leveranskvaliteten (OTD från leverantör)
* Ansvarig för saknat material, uppföljning och återkoppling till produktionsplanerare för att informera om brister
* Driva ständigt förbättringsarbete för att utveckla och effektivisera materialplaneringen och inköpsprocessen
* Analysera produktionsbudget och utifrån den skapa en materialbudget
* Regelbundet uppdatera ROP i Pyramid efter analys av historik och prognos
* Ansvara för inköp av indirekt material till den svenska siten
* Ansvara för att cykelinventering utförs, justeras och analyseras
* Bygga leverantörsrelationer
* Supportera Supply Chain chef med statistik och feedback om leverantörsportföljen
* Arbeta för att optimera inköpsprocessen
* Artikelansvar i Pyramid för lagerfört direkt och indirekt material
* Attestera fakturor
* Rapportera uppsatta KPI:er
* Rensa och agera på gamla öppna order
Vem är du?
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen inom ekonomi eller logistik. Du har något års erfarenhet av inköpsarbete och/ eller materialplanering. För den här rollen är det viktigt att du är analytisk, affärsinriktad och trivs med att ha många kontaktytor. Vidare är du van vid att arbeta med olika typer av systemstöd och du är en god användare av Excel.
För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.
Vad kan vi erbjuda dig
Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så att både du och din konsultchef är i samförstånd med vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Våra värderingar
Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden utvecklas med alla oss som jobbar på ManpowerGroup. Genom våra värderingar kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.
* People - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
* Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
* Innovation - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson