Experis söker Leveranskoordinator till Siemens

Experis söker Leveranskoordinator till Siemens

Arbetsbeskrivning

Som Leveranskoordinator arbetar du med både långsiktigt och kortsiktigt planerade materialleveranser som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbin inspektioner och reservdelshantering över hela världen. Din roll är en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Är du vår nästa leveranskoordinator? Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare med start omgående. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos Siemens Industrial Turbomachinery.



Avdelningen för Spares & Overhauls, söker nu två Leveranskoordinatorer med logistikansvar för service line spares, overhaul och LTP. Kontoret är en del av Service projektorganisation och ansvarar för att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid.

Avdelningen har som huvudfokus att leverera och koordinera alla materialleveranser så som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbin inspektioner och reservdelshantering över hela världen. Arbetet är omväxlande då man som Leveranskoordinator arbetar både med långsiktigt och kortsiktigt planerade leveranser. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Som Leveranskoordinator är man en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.



Arbetsuppgifter:

* Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende materialleveranser, leverans av verktyg och instrument för standard inspektioner samt leveransbevakning
* Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten
* Ansvara för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare
* Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde
* Ansvara för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition
* Arbeta med ständiga förbättringar och representera leveranskoordinering i ett eller flera gränssnittsforum



Vem är du?

Vi söker dig som har utbildning inom logistik eller några års arbetserfarenhet inom logistik och har viss projektledningserfarenhet



Som person ser vi att du är utåtriktad, drivande och utmärkande är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper. Du är väl medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus. Vidare är du en lagspelare och har lätt för att komma gränsöverskridande mot många gränssnitt.



Tjänsten kräver att du har goda kommunikationsfärdigheter muntligt och skriftligt i både svenska som engelska.



Meriterande är om du har goda kunskaper i SAP.



Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.



Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Kontaktperson
Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Eva Wisth på 011-19 18 97 eller på eva.wisth@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 13 mars 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024