Experis söker Supply Chain Manager till Saab

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett utmanande uppdrag med internationell karaktär så har vi uppdraget för dig! Experis söker nu en Supply Chain Manager för ett konsultuppdrag till Saab i Linköping. Uppdraget förväntas pågå i 6 månader med start i augusti.

Som Supply Chain Manager har du en viktig roll i uppföljningen av Saabs leverantörer. Du kommer ha ett nära samarbete med inköpare, orderbevakare och leveransutvecklare på avdelningen men också projektledare och tekniker. Ditt ansvar är att se till att leverantörerna uppfyller avtalade krav på kvalitet, kvantitet och dokumentation samt håller sina tidsplaner.

Det förekommer många resor i arbetet med varierande längd till olika länder inom Europa. Det ställer höga krav på din tillgänglighet och flexibilitet.

Vem är du?
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av inköp och produktion/industri. Du ska framför allt ha arbetat med leverantörskontakter tidigare.
Du är en person med driv och pondus som har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya sammanhang. Vidare har du hög energi och affärsmässighet att möta människor på olika nivåer. I din kommunikation är du rak och tydlig och i ditt arbete är du strukturerad och planerande.

Du behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift. Kan du även andra språk så som spanska, portugisiska och tyska är det meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. Urval och intervjuer sker löpande så vi ber dig ansöka redan idag. Vid frågor maila eller ring gärna ansvarig konsultchef: malin.lindstrom@se.experis.com 013-35 55 05

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 juni 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024