OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till vår kunds logistikavdelning i Växjö söker vi nu en Supply Planner. I rollen arbetar du med analys, optimering och planering av centrallager och dotterbolagslager. Du har mycket kontakt med dotterbolag, exportförsäljning samt vår kunds fabriker.
Du kommer att arbeta med materialstyrning, optimering av kapitalbindning, tillgänglighet, omsättningshastighet i centrallager samt hos dotterbolag. Du samordnar mellan försäljning och fabrik för att säkerhets ställa att det görs rätt prioriteringar och att det blir så bra leveranstider som möjligt. Du skapar prognosunderlag och samlar in prognoser från dotterbolag samt externa exportkunder och analyserar dessa inom ramen för SOP processen. Du tar också fram underlag för produktionsplanering.
I tjänsten ingår analys och utvärdering av sortiment och lagernivåer baserat på omsättningshastighet och efterfrågan, samt uppföljning och analys av definierade KPI.
Du deltar i och leder projekt för utveckling och effektivisering av Supply Chain.
Du blir anställd som konsult genom Experis utsatt på uppdrag hos vår kund. Start på uppdraget sker så snart som möjligt, arbetstiderna kommer att vara måndag till fredag 8.00-17.00.
Kvalifikationer
Du som söker har en högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi med inriktning mot logistik. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 3 år. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Givetvis har du en god datorvana och dina kunskaper i Excel är mycket goda. Har du erfarenhet utav affärssystemet SAP så är detta mycket meriterande. Vi ser det även som meriterande om man har jobbat med produktionsplanering tidigare.
Vem är du som söker?
Det är viktigt för oss att du visar ett engagemang och gör ditt bästa för att få verksamheten att utvecklas. Som person är du självständig, ansvarstagande, strukturerad, noggrann och systematisk. Som person är du också analytisk och har lätt för att se samband och lösningar på komplexa problem. Du har god vana utav att kommunicera både internt och externt.
Vad kan Experis erbjuda dig?
Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Hur söker jag jobbet?
Det är superlätt! Sök tjänsten via ansökningsknappen. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Tänk på att ha en uppdaterad profil på www.experis.se för att öka dina chanser!
Har du frågor kring tjänsten?
Få svar snabbast genom att maila mig på
Jag kan också nås på telefon 044-20 38 77
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi