OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Engineering erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Engineering finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker dig som vill arbeta som F/S Administratören i en grupp med uppgift att hantera ärendehantering i projekt. Denna projektgrupp har en central roll i projektet för att värdera, styra, utreda, informera och reglera alla frågor och ändringar som uppkommer mellan vår kund och kundens beställare. Rollen som F/S Administratör har stor betydelse för att bidra till struktur, ordning & reda och spårbarhet i syfte att verifiera rätt förutsättningar till projektets genomförande och underbygga kundens krav mot Beställaren på ett välunderrättat sätt.
Arbetsbeskrivning
•Hämta in och sammanställa nedlagda kostnader från UE och Projektörer vad avser F/S-utredningar samt sammanställa underlag för fakturering till Beställaren månadsvis.
•Genom särskiljande av utredningskostnader, bidra till uppföljning nedlagda kostnader från underentreprenörer och Projektörer vad avser projektering ÄTA och kontrollera att underlag ÄTA överensstämmer med fakturerade kostnader.
•I samband med prognos, kontrollera att fakturerade utredningskostnader från UE och Projektörer överensstämmer med prognosunderlag.
•Tillse att arkiv av Beställningar och Programförändringar i såväl pärmar som på Byggnet är aktuellt och överensstämmer sinsemellan.
•Bidra med underlag till kommunikation av Beställningar och Programförändringar (PF) till berörd del av Peabs projektorganisation
•Veckovis informera projektet om status för förhandlingar kring ÄTA och potentiella ÄTA.
•Bistå F/S Koordinator i arbetet med att inhämta underlag till ÄTA-kalkyler från kontoansvariga och entreprenadingenjörer i projektorganisationen.
Vem är du?
Har några års arbetslivserfarenhet
Har grundläggande förståelse för fastighetsekonomi och byggteknik
Vill vara en del av vår grupp och utvecklas med oss
Är strukturerad och trivs att arbeta i en organiserad och styrd miljö
Har förmåga att överblicka helheten och är duktig på att planera och organisera projekt
Är ansvarsfull och drivande, vill tänka nytt och vågar utmana
Dina erfarenheter och egenskaper
Vi tror att du har relevant utbildning inom byggteknik eller fastighetsekonomi. Kanske är du ingenjör med intresse för fastigheter eller en fastighetsekonom med intresse för teknik. Vi tror att du har intresse för produkter, projektgenomförande och projektutveckling.
Ytterligare information
Detta är ett konsultuppdrag genom Experis. Uppdraget är heltid med placering i Solna.
Kontaktperson
Sök tjänsten genom att klicka på ”Ansök” med ett registrerat och uppdaterat CV. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. Har du frågor, kontakta Experis Engineering, Lena Sköld, lena.skold@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Sköld
Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér
Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356