OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker expert med inriktning trafikledare till Kontaktcenter inom sektionen för nationell verksamhet.
Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld, frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.
Migrationsverkets kontaktcenter ger information och service till privatpersoner, myndigheter och företag via telefon, epost och sociala medier i frågor som rör samtliga ärendetyper på Migrationsverket. Trycket är stort - vi tar emot många samtal och vi arbetar ständigt med utveckling för att effektivisera svarshanteringen, förbättra tillgängligheten och öka kvalitet och servicegrad för myndigheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som expert med inriktning trafikledare arbetar du med prognostisering, schemaläggning och realtidsstyrning av myndighetens inkommande telefon- och mejlflöden. I arbetet ingår även genomförande av utvecklingsåtgärder av myndighetens telefonsystem, växel och talsvarsfunktioner samt av bemanningsplanerings- och schemaläggningssystem.
Du ska även kunna arbeta med utredningar, rapporter samt analysera resultat och utveckling i verksamheten. Du fångar upp behov, planerar, samordnar och tar tillsammans med personal inom kontaktcenter fram material för fortbildning. Detta för att förbättra våra servicenivåer och upprätthålla en god arbetsmiljö för medarbetarna. Trafikledaren ansvarar även för att genom dessa analyser och material underlätta och föreslå förbättringar för ledningsgruppen.
Personliga kompetenser
Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Ser på sakers långsiktiga betydelse och eventuella konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Du tar ansvar för dina uppgifter. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Vidare arbetar du bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Tjänsten ställer krav på hög arbetskapacitet, planerings- och samordningsförmåga. Vi lägg stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Akademisk utbildning med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
- Flerårig erfarenhet av arbete med krav på god service
- Erfarenhet av arbete med prognostisering, planering och schemaläggning
- Erfarenhet av arbete inom callcenter, kundtjänst, kontaktcenter eller annan liknande verksamhet
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet
Meriter
- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- Goda kunskaper i systemen ININ, Proscheduler, Interaction desktop, Interaction Business Manager, Interaction Administrator och Interaction Attendant.
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Enligt överenskommelse
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen finns kontaktuppgifter till ansvarig chef längre ned.
Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 5 december 2021. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.
I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och Migrationsverkets värdeord mod, empati och tydlighet.
När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan. Ansökningar med ofullständigt CV eller uteblivna svar på frågor beaktas inte i lika stor utsträckning. Som en del i rekryteringsprocessen kan du behöva genomföra tester och/eller arbetsprover. Om du kallas till intervju kan du också komma att behöva besvara ett antal frågor kopplat till säkerhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.