OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Sundsvall/Remote
- Uppdragslängd: Ca. 4 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 250-300 timmar
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden är i behov av en konsult med goda kunskaper och erfarenhet om RabbitMQ och dess relation till Springboot, OpenShift, Kubernetes, IT-drift samt Integrationsarkitektur. Uppdraget syftar till att säkerställa att meddelandehanteraren RabbitMQ etableras i kundens Containerplattform OpenShift.
Uppdraget innebär bland annat att:
- Bidra med att säkerställa driftsbarhet av RabbitMQ
- Bidra med att överföra kompetens inom ett utvecklingsteam samt infrastruktur och IT-drift
- Bidra i arbete med att etablera utvecklingsriktlinjer och -ramverk för RabbitMQ
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Ha erfarenhet av att infört RabbitMQ vid minst två tillfällen vid större IT-organisation eller myndighet med minst 100 anställda på IT
- Ha erfarenhet av att arbetat med fullskalig IT-drift av RabbitMQ
- Ha erfarenhet av att arbetat med integrationsarkitektur
- Ha erfarenhet av att arbetat med Kubernetes
- Kunna infinna sig på plats hos kunden i Sundsvall
- Kunna skriva och tala flytande svenska eller engelska.
- Konsulten ska redogöra för ett liknande referensuppdrag med tillhörande referensperson som ska inkludera namn, telefonnummer och e-mail.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Konsulten bör kunna arbeta 75 - 100 % i uppdraget.
- Konsulten bör ha erfarenhet av att kompetensöverfört till exempel kund genom workshops/genomgångar eller likande inom RabbitMQ.
- Konsulten bör ha erfarenhet av att arbetat med Git och Gitops inom CM.
- Konsulten bör ha erfarenhet av att arbetat med OpenShift.
- Konsulten bör ha erfarenhet av att arbetat med Springboot.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström