Expertstöd inom hållbar upphandling, Uppsala

Expertstöd inom hållbar upphandling, Uppsala

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Uppsala
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50-100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Upphandling är ett av de strategiskt viktigaste verktygen en offentlig organisation har för att driva en hållbar samhällsutveckling. Kundens upphandlingspolicy fastslår att miljö-och sociala krav ska ställas i alla upphandlingar och de har arbetat aktivt med hållbar upphandling med ett fokus på att ställa krav inom högt prioriterade inköpsområden.

Kunden har långtgående miljö- och klimatmål kopplade till inköp av livsmedel, plastprodukter, fossilbränslefria transporter, entreprenader, byggmaterial och
kemikalier.

Med höga ambitioner ställs större krav på det strategiska utvecklingsarbetet inom hållbar upphandling och de söker därför stöd av en konsult. Detta är ett arbete som drivs tillsammans mellan Hållbarhetsavdelningen och Upphandlingsavdelningen.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Genomfört utbildning inom hållbar utveckling, miljövetenskap eller likvärdig
- Arbetat med hållbarhetsfrågor under de senaste tre åren


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Konsulten har haft en anställning från offentlig sektor med arbete inom hållbarhetsfrågor under de senaste tre åren
- Konsulten har genomfört utbildning inom upphandlingslagstiftning


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024