Export Control Manager

Export Control Manager

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Saab söker nu en Export Control Manager till sin avdelning för Training & Simulation. Export Control är en del av den nybildade Business Support-organisationen inom Strategy & Purchasing-avdelningen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med den nuvarande exportkontrollfunktionen samt med andra funktioner som Informationssäkerhet, Compliance och Kontrakthantering. Training & Simulation är ett mycket internationellt företag som arbetar med kunder och supportplatser över hela världen. Din roll kommer att vara att stödja och vägleda organisationen i enlighet med exportregler. Export Control-funktionen på Training & Simulation arbetar tätt tillsammans med Export Control-funktionen på Business Area Dynamics.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Om rollen som Export Control Manager: Som Export Control Manager kommer du att säkerställa implementeringen av tillämpliga lagar och företagsinterna juridiska/kommersiella direktiv genom att vägleda och stödja affärsenheterna. Arbetsuppgifterna omfattar, men är inte begränsade till, ansökan om olika typer av exporttillstånd, rapportering, övervakning av efterlevnad samt att underteckna juridiskt bindande uttalanden och åtaganden inom exportkontrollområdet. Det innefattar även att generellt säkerställa efterlevnad av tillämpliga lagar och regler inom exportkontroll. I denna specifika roll kommer du att arbeta nära affärsenheternas funktioner som projektledning, utveckling, inköp, produktion och frakt. Du kommer att övervaka och stödja dem så att de har:
- Välanpassade, effektiva och kompetenta organisationer för att säkerställa efterlevnad
- Välanpassade stödsystem och rutiner för att hantera exportkontrollfrågor och säkerställa efterlevnad
- Tillräcklig utbildning i exportkontroll
- Tillräcklig utbildning och kunskap om produktklassificering inom exportkontroll

Din profil Kvalifikationer och erfarenheter: Vi söker dig som har några års erfarenhet och en dokumenterad meritlista inom exportkontroll i ett företag som hanterar komplexa systemlösningar. Du kan antingen vara en ingenjör med några års arbetslivserfarenhet inom exempelvis utveckling eller produktledning som vill utveckla dina färdigheter mot Compliance, eller så arbetar du inom den juridiska sektorn med ett intresse för teknik och en önskan att fördjupa dig i Compliance och Export Control.
Dina färdigheter och erfarenheter:
- Förmågan att vara en ambassadör för funktionen internt och externt
- Förmågan att förstå Saabs och affärsområdets strategier och policys och agera i enlighet med dessa riktlinjer och intentioner
- Stark förmåga att driva igenom och implementera riktlinjer och policys
- Utvecklade problemlösningsförmågor och en analytisk läggning
- Självmotiverad med förmågan att motivera andra
Krav:
- Kommunikationsförmåga i engelska, både muntligt och skriftligt
- En sann lagspelare
Meriterande:
- Certifiering som "Export Control Manager" är meriterande. Dock kommer den framgångsrika kandidaten att genomgå utbildning och bli certifierad
- God förståelse för Export Control
- Förståelse för GMS-processerna: Win Business, Execute Business och Manage Project eller liknande från företag utanför Saab
- God förståelse för design och produktstrukturer i IFS
Saab är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket innebär att säkerhetskontroller kommer att genomföras innan anställning. Om anställningen Tjänsten är hyrrekrytering med anställning hos Unik Resurs i 1 år med placering hos Saab i Huskvarna. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
- Daniel Stålbäck på 0730-42 31 22 alternativt daniel.stalback@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2024
  • Ansök senast: 7 juli 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024

15 november 2024