OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning så söker vi nu en Export Coordinator.
Rollen kommer att bestå av att registrera kundordrar för reservdelar och maskiner, hantera bokning av utleveranser, boka frakt, ta fram fraktdokumentation, fakturera kunder. Samverka med dotterbolag, agenter/distributörer, produktion och lager.
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har god samarbetsförmåga samt gillar många kontaktytor, såväl internt, externt och nationellt.
Du har erfarenhet av Office-programmen samt något typ av affärssystem, kundorderhantering i ett affärssystem är ett stort plus. Du kommunicerar utan svårigheter på svenska och engelska.
Erfarenhet från kundorderhantering och exporthantering i tillverkande industri med globala kunder är önskvärt.
Det är ett krav att du har erfarenhet av: Kundorderregistrering
Samordning av leveranser
Fraktbokning för paket, flyg, bil, båt
Fraktdokumentation, fakturor, packlistor mm
Fakturering
Rollen är ett konsultuppdrag där du anställs hos oss och hyrs ut till vår kund (i Stockholm). Intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.
Uppdraget startar 1 mars och väntas pågå 6 månader.