Export Coordinator

Export Coordinator

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi för kunds räkning en Export Coordinator till deras huvudkontor i Täby. Tjänsten är på heltid och sträcker sig från mars till september, med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter som Export Coordinator kommer bland annat bestå av att

- Registrera kundordrar för reservdelar och maskiner

- Hantera bokning av utleveranser och frakt samt ta fram fraktdokumentation

- Fakturering

- Samverka med agenter, distributörer, produktion och lager

Vem är du?
För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du

- Har god samarbetsförmåga såväl inom organisationen som utåt mot dotterbolag och kunder

- Har goda kunskaper inom Office

- Har erfarenhet av kundorderhantering inom affärssystem

- Är analytisk och noggrann och kan arbeta på ett strukturerat sätt med flera ärenden parallellt

- Är självgående och lösningsorienterad

- Är kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift

- Har mycket god administrativ förmåga samt god dator- och systemvana

Erfarenhet från en liknande tjänst inom kundorderhantering och exporthantering i tillverkande industri med globala kunder är meriterande.

Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Vi erbjuder
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:

- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet

Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena personal
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Liknande jobb


22 november 2024

11 november 2024

22 november 2024