OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu en analytisk Export Coordinator med ett bra sinne för siffror. Här får du möjligheten att arbeta i ett innovationsdrivet och spännande företag inom livsmedelsbranschen i Göteborg.
Om tjänsten
Som Export Coordinator kommer du att ha en central roll i att säkerställa att exportflödena fungerar smidigt. Du kommer att hantera order i affärssystemet Business Central, samt skapa försäljningsorders, fakturera och kreditera. En viktig del av rollen är att ha kontinuerlig kontakt med lagret för att koordinera orderbokningar och ansvara för transportbokningar för exporten. Du kommer också att skicka varor till det norska lagret, inklusive att förbereda tulldokument för dessa sändningar.
Vidare arbetsuppgifter inkluderar:
Ta fram proforma till Tullverket och vissa kunder
Ta in transportofferter
Kundservice och hantering av nya kundförfrågningar
Säkerställa volymer hos kunder inför kampanjer
Vem är du?
Du är en utåtriktad, öppen och kommunikativ person som har lätt för att knyta kontakter. Vi ser gärna att du har förmåga att på egen hand strukturera och organisera arbetet. Du är bekväm med att arbeta i en mindre organisation och att ta eget stort ansvar. Med din jordnära och prestigelösa attityd, kombinerat med integritet och mod att ifrågasätta när det behövs, passar du väl in i teamet och bidrar till att utveckla verksamheten.
Kvalifikationer för tjänsten
Tidigare erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter
Har datavana samt goda kunskaper i MS Office
Uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och har bra kunskaper i engelska
Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik
Önskvärt och meriterande med erfarenhet av systemet Business Central
För att lyckas i denna roll är det också viktigt att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss får du stöd av din konsultchef som hjälper dig att lyckas och trivas i din roll. Din anställning omfattas av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, eftersom vi värderar din trygghet högt. Låt oss bli din nya kollega!
Vi på OnePartnerGroup arbetar med rekrytering, bemanning och utbildning, och vi är din bästa partner i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
Vad händer när du har sökt tjänsten?
Har du frågor är du välkommen att kontakta Tania Benitez på tania.benitez@onepartnergroup.se. I denna process arbetar vi med löpande urval och tillsättning, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Om du är aktuell för tjänsten, bjuder vi in dig till en intervju och under processen kommer även referenstagning och bakgrundskontroll att genomföras. Observera att ansökan sker via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, och att vi inte hanterar ansökningar via mail på grund av GDPR.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Pauline Pettersson
Pauline Pettersson
Piero Gatica
Sara Ernström
Sara Ernström
Fredrik Moberg
Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac
Jeanette Hjalmarsson
Magnus Olausson