Export Manager till marknadsledande Santex

Arbetsbeskrivning

.

Santex System är den klart ledande tillverkaren i Norden inom Allrum, Vinterträdgårdar, Uterum, Glasfasader, Skjut- och Vikdörrar. Genom att kombinera måttanpassade produkter med god kundservice och en bred produktportfölj är Santex strategi att växa snabbt i Norden. Huvudkontor och produktion finns i Halmstad.

På uppdrag av vår kund söker vi en Export Manager. En spännande tjänst som ger dig möjligheten att arbeta med ett starkt varumärke och konkurrenskraftiga produkter i en expansiv och driven miljö. Försäljningen i de nordiska grannländerna samt den tyskspråkiga marknaden planeras växa kraftigt under de närmsta åren och satsningen ingår som en strategisk del i Santex tillväxtprogram. Du kommer att ha fullt ansvar för försäljningsresultatet och kommer att delta i bolagets kanalstrategiska beslut och satsningar. Tjänsten rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.

Santex varumärke och position på prioriterade marknaderna är mycket stark och uppdraget är att bygga upp en rikstäckande distribution med utbildade och dedikerade återförsäljare. Din roll som Exportchef innebär att stötta och samarbeta med återförsäljaren i den dagliga affären med slutkund. Du deltar i alla aspekter av säljcykeln inklusive nykundsbearbetning, företagspresentationer, offerthantering och förhandlingar. Du arrangerar och genomför sälj- och utbildningsträffar med återförsäljare samt deras kunder. Vidare innebär rollen som Exportchef ett strategiskt arbete i form av konkurrentanalys och omvärldsbevakning samt utvärdering av marknadstrender.

Vi söker dig som är affärsman med dokumenterad erfarenhet av kvalificerad B2B försäljning. Meriterande om du kommer från byggsektorn. Du är van att självständigt planera och strukturera ditt försäljningsarbete och trivs i en roll där du får stor möjlighet att själv påverka resultatet i ett expansivt marknadsområde . Du är van att använda Officepaketet i ditt arbete och bekväm med olika webbaserade system. Du är en mycket målinriktad entreprenörstyp med stark driv och resultatintresse. Vi tror att du har ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet. Du har god teknisk förståelse, måste kunna engelska och tyska flytande samt gärna ha flera språk i din bakgrund. Det är en fördel om du har erfarenhet från liknande bransch. Du kan resa mycket och har givetvis körkort.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Är du den vi söker?

Sänd in dina ansökningshandlingar nedan. Då urval sker löpande kan annonsen tas bort innan sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta AW Urval, rekryteringskonsult Ann Willner på 0760-258008 eller Elin Bengtsson Hallberg på 0735 672 372.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann Willner Rekryteringskonsult
0760-258008
Malin Brandqvist
adminstratör
Ann Willner
redovisningsekonom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AW Urval AB Halmstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 april 2014

Besöksadress

302 50 Bredgatan 2
None

Postadress

Bredgatan 2
Halmstad, 30250

Liknande jobb


10 september 2024

försäljning, inköp, marknadsföring

försäljning, inköp, marknadsföring

9 september 2024

5 september 2024