Export Support Administrator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare som tycker om att jobba mot gemensamt uppsatta mål och uppskattar humor i arbetet? Har du en passion för att lära dig nya saker och gillar ett högt tempo? Då kanske du är den vi söker till rollen som Export Support Administrator!

I rollen som Export Support Admin kommer du att arbeta med bland annat orderregistrering, tull- och fraktdokument samt reklamationsärenden. Du ingår i ett team på 8 personer och rapporterar till Exportchef. Tjänsten är en visstidsanställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Registrering av order
• Förberedelse av tulldokument i enlighet med de rådande bestämmelserna
• Administration av reklamationsärenden
• Daglig mail- och telefonkontakt på svenska och engelska
• Övriga uppgifter relaterade till Exportavdelningen

Din profil
Vi tror att du har gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. För att trivas i denna roll bör du vara strukturerad, detaljfokuserad och van att arbeta i högt tempo med flera uppgifter igång samtidigt. Du drivs av att lösa problem och är bekväm med att arbeta självständigt. Då denna roll har många interna- och externa kontaktytor är du en person som tycker om att skapa relationer och inte är rädd för att söka information. Du är en god kommunikatör och talar/skriver obehindrat på både svenska och engelska. Tjänsten kräver goda datakunskaper, exempelvis i Office-paketet. Erfarenhet av affärssystemet M3 samt kunskap om orderprocesser är meriterande.


• Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Skinnskatteberg
• Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering
• B-körkort är ett krav
• Sista ansökningsdag är 2021-10-15 men du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande
• Tjänsten är en visstidsanställning med månadslön.

 

Kontaktpersoner
Salehah Ali
Export Manager
0222-441 29

Patrik Söder
HR Business Partner
0222-441 58
Detta är en intern ledig tjänst som endast kan sökas av anställda vid Systemair. Du som inte kan ansöka genom Intranätet kan söka tjänsten via denna länk; itj.systemair.com (OBS! Länken får endast användas av personer som är anställda vid Systemair).

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Robert Sihvonen
0222-44305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Systemair AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Besöksadress

Industrivägen 3
None

Postadress

None
SKINNSKATTEBE, 73930

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024