Exportkoordinator livsmedelsstärkelse till Lyckeby Starch AB

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Lyckeby Starch AB är ett bolag inom koncernen Sveriges Stärkelseproducenter. Lyckeby Starchs affärsidé är att producera förnyelsebara stärkelseprodukter på ett effektivt sätt. Företagets målsättning är att med engagerade medarbetare med rätt kompetens, skapa en odling av stärkelsepotatis och produktion och försäljning av stärkelseprodukter i världsklass.

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Arbetsbeskrivning
Som exportkoordinator på Lyckeby Starch är du en typisk spindel i nätet. I rollen ligger ordermottagning och i dessa frågor har du mycket kontakt med produktion och logistik för att säkerställa att företaget kan möta kundens leveransönskemål. Det är du som har totalansvar för all exportdokumentation och för medföljande dokumentation såsom originalfakturor, varudeklarationer, certifikat mm. Vidare är en viktig del i rollen att ha kontinuerlig kontakt med företagets kunder och då främst de internationella kunderna. Du arbetar tillsammans med säljarna på Lyckeby Starch och ger dem och kunderna förstklassig service. Befattningen rapporterar till fabrikschefen för livsmedelsstärkelse och är en utav två personer som arbetar inom samma område.

Vem är du?
Vi söker en person med mycket god förmåga att planera och organisera sitt arbete. Ditt signum är service och effektivitet och du tycker om att samarbeta både med kollegor och med kunder för att tillsammans uppnå bästa resultat.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av ordermottagning och kundsupport av internationella kunder. Du har troligen en utbildning på högskolenivå eller yrkeshögskola. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du har tidigare arbetat i ett affärssystem och har lätt för att lära dig ett nytt.

Kontaktperson
Ansök via länken nedan med ett registrerat och uppdaterat CV samt ett ansökningsbrev där du berättar varför du söker tjänsten samt hur du matchar dig själv mot utställd annons. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående, dock senast 25 april.

För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Mats Åhlander på Experis efter Påskhelgen (semester veckan innan), tel: 044-203863.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 11 april 2014

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Företags administratör

Företags administratör

30 oktober 2024