Exportkoordinator, Täby

Exportkoordinator, Täby

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från en roll som exportkoordinator eller exportadministratör? Har du även erfarenhet av att arbeta med länder utanför EU och orderadministration - den här möjligheten inom elektronikindustrin i Täby kanske passar perfekt för dig!

Avdelningen flyttar till kontoret i Täby och teamet utökar. 
Var med på resan!

Ansvarsområden
Ditt ansvar som exportkoordinator är att registrera kundorder för reservdelar, tillbehör och maskiner, boka transporter, fakturera kunder och kommunicera med dotterbolag, kunder, agenter och distributörer över hela världen. 

Några utav dina arbetsuppgifter:
Fakturera kunder och kommunicera med dotterbolag, kunder, agenter och distributörer internationellt
Registrera kundorder för reservdelar, tillbehör och maskiner
Boka leveranser
Beställningar och leveranser görs till alla delar av världen, Europa, Asien, Amerika, Afrika 


Arbetstider


Heltid
Arbetstid: Måndag - fredag 08.00-16.40 med flex
Start så snart som möjligt 
Uppdrag tom oktober 2021 via Randstad med möjlighet till förlängning


Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet och god kunskap om följande:
2-5 års erfarenhet av (krav) exporthantering, dokumentation, bokningar, tull och orderadministration
Erfarenhet av internationella beställningar och leveranser
Intern och extern kommunikation på svenska/engelska
Erfaren användare i ett ERP-system, helst M3 eller liknande
Officepaketet


Ansökan
2021-07-11, urval och intervjuer pågår. Tillsättning kan ske före sista ansökningsdagen, sök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 11 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


26 september 2024

20 juni 2024