Exportkoordinator till elektronikbolag!

Exportkoordinator till elektronikbolag!

Arbetsbeskrivning

Arbetar du inom logistik och vill in operativt i ett spännande tekniktungt bolag? Då är detta tjänsten för dig. Vi söker nu en exportkoordinator till vår kund i Täby. Vår kund verkar inom elektronikbranschen och har flera år i rad blivit utsedd till en av de bolagen som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter via Karriärföretagen. Vill du vara med och förbättra logistikflödet nationellt som globalt? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Som exportkoordinator kommer ditt ansvar att innefatta att registrera kundordrar för reservdelar, tillbehör och maskiner, boka transporter, fakturera kunder och kommunicera med parter över hela världen: Europa, Asien, Amerika, Afrika. Idag består export-teamet av totalt tio medarbetare, varav sju av dem hanterar företagets dagliga orderflöde av maskiner och reservdelar. Teamet är också ansvariga för att boka exporttransporter till alla marknader och koordinera leveranser mellan företagets tillverkningsenheter i Täby, Tyskland och Asien.

Ditt arbete som exportkoordinator kommer att innebära daglig kontakt med företagets dotterbolag, distributörer och agenter, samt kundorderregistrering, planering av leveranser och skeppningar, fraktdokumentation och fakturering.

Du erbjuds


* En fot in på ett tekniktungt bolag med goda karriärsmöjligheter
* Möjligheten att arbeta med drivna och engagerade kollegor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Kontakt och uppföljning med dotterbolag, distributörer och agenter
- Kontakt med övriga avdelningar inom företaget som marknad, säljare, finans, eftermarknad, inköp och produktion
- Orderregistrering och orderbekräftelse
- Uppföljning av leveranser och sena ordrar
- Fakturering
- Bokning av frakt och samordning av leveranser

VI SÖKER DIG SOM
- Har vana av exporthantering i internationellt företag med kunder inom och utanför EU
- Har erfarenhet av orderhantering, orderregistrering i affärssystem, uppföljning och leverans
- Har arbetat i kundordermodulen i ERP-system, Movex/Infor M3 är meriterande
- Har ett intresse för förbättringsarbete och processutveckling
- Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, då båda språken används dagligen både internt och externt

Som person är du


* Kommunikativ
* Strukturerad
* Problemlösande


Dessa tre beteenden kommer gå som en röd tråd under rekryteringsprocessen.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt konsultuppdrag
* Placering: Täby, Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 8 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


4 oktober 2024

2 oktober 2024