Exportkoordinator till Sveriges Stärkelseproducenter

Exportkoordinator till Sveriges Stärkelseproducenter

Arbetsbeskrivning

Sveriges Stärkelseproducenter förening u.p.a bildades 1927 och medlemmarna består av lantbrukare. Företagets huvudverksamhet är att utveckla, producera och marknadsföra stärkelseprodukter, fiber och protein som utvinns från potatis som levereras av föreningens medlemmar, produkterna säljs till livsmedelsindustrin inom affärsområdet Lyckeby och till pappersindustrin inom affärsområdet Solam. Inom koncernen arbetar cirka 500 medarbetare varav cirka 300 i Sverige. Koncernen omsätter cirka 180 MEUR.
Nu söker vi en Exportkoordinator till Sveriges Stärkelseproducenter förening u.p.a
Arbetsuppgifter:
Som exportkoordinator på Sveriges Stärkelseproducenter arbetar du med ordermottagning och i dessa frågor har du kontakt med produktion, planering och logistik för att säkerställa att företaget kan möta kundens leveransönskemål. Det är du som har ansvar för transportplanering av leveranserna, all exportdokumentation och för medföljande dokumentation såsom originalfakturor, varudeklarationer, certifikat mm. En viktig del i rollen är att ha kontinuerlig kontakt med företagets internationella och svenska kunder där du är en värdefull representant för företaget. Befattningen rapporterar till Supply Chain Manager och är placerad i Nöbbelöv utanför Kristianstad.
Vi söker en person med mycket god förmåga att planera och organisera sitt arbete. Vidare är du serviceinriktad och tycker om att samarbeta både med kollegor och med kunder för att tillsammans uppnå bästa resultat.
Kvalifikationer:
·      En eftergymnasial utbildning inom relevant område, Service Management, Logistik eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
·      God datorvana och meriterande om du har kunskap i affärssystem M3/Movex.
·      Flytande svenska och engelska i tal och skrift
·      Meriterande om du har erfarenhet av ordermottagning och exporthantering av internationella kunder.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Nöbbelöv.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Supply Chain manager, Tommy Nilsson på tfn 044-286301
Du söker tjänsten genom att skicka ett mail med ditt CV samt personligt brev till HR avdelningen, charlotte.olsson@lyckeby.com.  Vi ser fram emot din ansökan snarast, dock senast måndag den 30 mars. Vi hanterar ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Sammanfattning

Postadress

Degebergavägen 60-20
KRISTIANSTAD, 29191

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024