Exportsäljare till Oppboga Bruk

Arbetsbeskrivning

Oppboga Bruk har tillverkat kartong i över 100 år. Företaget grundades 1901 och har tillverkat dubbelsidig klistrad kartong av högsta kvalitet sedan 1911. Produkterna används till displayer, förpackningar samt inramningar, 85% av alla produkter går på export till hela världen. Den teknik vi använder har naturligtvis utvecklats under åren, men den goda andan i företaget förblir densamma.
Den erfarenhet vi har fått, kombineras med produktutveckling och viljan att uppfylla kraven från våra kunder. Utmärkt kvalitet, korta ledtider och god service är våra ledord i företaget.

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla vår marknad i Europa? Som exportsäljare ansvarar du för försäljningen av våra produkter till exempelvis grossister, tryckerier och konverterare på vår europamarknad. Inledningsvis kommer du att arbeta med kunderna i Nederländerna, Österrike, Schweiz, Tjeckien, Ungern, Polen. I ditt ansvarsområde ligger såväl utveckling av befintliga kunder, som nykundsbearbetning. Du får möjlighet att arbeta brett med hela försäljningsprocessen, från att ta första kontakten till att arbeta med kontinuerlig vidareutveckling av kunden. Huvudfokus handlar om att skapa långsiktiga kundrelationer på din marknad vilket innebär stor närvaro hos kunderna. I praktiken innebär det 2-3 resdagar/vecka.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
•Ansvarig för försäljningen av Oppbogas produkter inom utsedda marknadsområden
•Budget och marknadsplaner för detta område
•Ansvarig för alla kunder inom detta område och kommunikationen mellan kunden och bruket
•Omvärldsbevakning och konkurrensbevakning inom området
•Tillsammans med kunder och teamet på Oppboga leda utvecklingen av produkter och tjänster för att passa marknadens krav
•Tillsammans med teamet på Oppboga och agenter utveckla konkurrenskraftiga säljverktyg

Kompetenskrav och personliga egenskaper
Vi söker dig med bakgrund från försäljning eller dig som har erfarenhet av arbete utanför Sveriges gränser och som har ett stort intresse av att arbeta med miljömässigt hållbara kartongprodukter. Som person är du affärsmässig, prestigelös och lösningsfokuserad och trivs med att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Har du branscherfarenhet från papper/kartong/tryckeri/förpackning är det meriterande. Du kommunicerar obehindrat på tyska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i vår organisation ser vi att du är ansvarstagande, nyfiken och engagerad. Det är också viktigt att du har lätt för att samarbeta eftersom du kommer att arbeta tillsammans med olika funktioner i organisationen.

Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan.
Sista ansökningsdag 19 april 2015.

Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ann-Sofie Pihl 076-112 16 76, ann-sofie.pihl@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 26 mars 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


16 december 2024

4 december 2024

29 november 2024