Exportspeditör till Siemens Energy

Exportspeditör till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Speditionsavdelningen på Siemens Energy hanterar alla uppdrag inom transport och tull för Finspångs nyproduktion och serviceverksamhet. Inom avdelningen finns flera olika rollen inom projekt-, export- och importspedition. Just nu söker vi en exportspeditör med intresse för att arbeta i en flexibel och internationell miljö. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
• Skapa transportdokument
• Transportupphandling
• Transportbokning
• Leverantörskontakter
• Leveransbevakning
• Utfärda anmodan för sändningar
• Utfärda export/tullhandlingar
• Kontroll och kontering av frakt- och speditionsfakturor
• Transportreklamationer
• Utveckla och digitalisera våra transport- och tullprocesser

Din profil
• Du har relevant högskoleutbildning och/eller flerårig kvalificerad erfarenhet inom logistik, import/export.
• Erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor samt avtalsskrivning är starkt meriterande.
• Du kan kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper som spanska, tyska eller ryska är en fördel.
• Goda kunskaper i Microsoft Office och SAP är också ett plus.
• Som person drivs du av att ha ett omväxlande arbete i en speditionsverksamhet med högt tempo. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete även i pressade situationer.
• Du är flexibel och bekväm i att organisera och prioritera på ett effektivt sätt.
• Du har en naturlig förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. I stressade situationer är du lugn, uppvisar stabilitet och kan hantera hastiga förändringar. Du är en lyhörd lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation.
• Du är intresserad av hållbarhetsfrågor inom transport och gör detta till en del av ditt dagliga arbete.
• Som person är du drivande och kan arbeta självständigt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och visar ett starkt intresse att vara med och utveckla verksamheten.
• Du är kostnadsmedveten men samtidigt serviceinriktat vilket gör att du kan hitta rätt service till rätt pris.


Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Agnes Fredriksson, agnes.fredriksson@skill.se
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 20 oktober 2022

Liknande jobb


4 november 2024

2 november 2024