Expris IT söker en Supporttekniker till Växjö.

Arbetsbeskrivning

Nu har du som supporttekniker möjlighet att bli en del av en av de största IT-organisationerna i Kronoberg med närmare 50 medarbetare och ansvara för drift, utveckling, underhåll samt support av kundens gemensamma IT-miljö. Med ansvar för 13 500 datorarbetsplatser, drygt 400 Windows-servrar och över 200 verksamhetssystem har kunden en komplex och utmanande teknisk miljö där du har möjlighet att jobba!

Arbetsbeskrivning:

Vi söker nu en Supporttekniker som kommer att ingå i servicedesken och förstalinjens support. Vill du tillsammans med nuvarande Supporttekniker vara IT-enhetens ansikte utåt, ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli lite bättre? Då kan det vara dig vi söker!

Du kommer delta i den grupp där IT-relaterade användarärenden inkommer via telefon och mail. I denna grupp är ambitionen att ge bästa möjliga service och bemötande. Din arbetsuppgift kommer vara att ge support på datorarbetsplatsen via telefon. Primärt genom fjärrstyrning av användarens dator. Du skall hantera felavhjälpning och felsökning med hjälp av instruktionsbundna kunskapsartiklar i ärendehanteringssystem. Till ditt stöd har du de processer och rutiner som finns framtagna.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har en hög social kompetens och brinner för att arbeta med service och bemötande. Du har som lägst en gymnasieexamen som är kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom IT och nätverk eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom IT-området.

Ytterligare kvalifikationer:

* Goda kunskaper i Microsofts klientplattform
* Förståelse för Microsoft bakomliggande infrastrukturella plattform är meriterande
* Kunskap av Mac operativsystem är meriterande
* Kunskaper inom ITIL och Lean är önskvärt då vi arbetar utifrån dessa metoder
* Telefonvana är meriterande
* Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förståelse i engelska
* Du är serviceinriktad och strukturerad.

Anställningens omfattning:

Omfattning: Heltid

Tillträde: Så snart som möjligt

Låter detta som din nästa utmaning?

Som konsult för Experis kommer du kunna ta del av våra partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen. Vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt utvecklings- och jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Kontaktperson:
Vid frågor om tjänsten kontakta Ellen Hedvall, kandidatansvarig på Experis IT, telefon 0470-74 55 88 eller . Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se. Urval kommer att ske löpande sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 13 mars 2017

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024