OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GRENKE var det första företaget att erbjuda finansieringslösningar för kontorsutrustning i Tyskland. Allt började med en idé vid ett skrivbord för över 40 år sedan. Idag är GRENKE specialist på personliga finansieringslösningar. Vi hjälper entreprenörer att göra vad de gör bäst - utveckla idéer och omsätta dem i praktiken. Vi är representerade internationellt i 33 länder - personligt och nära våra kunder. Läs mer på: www.grenke.se (http://www.grenke.se/).
Nu söker vi en External Sales till GRENKEs kontor i Stockholm som kommer driva försäljning genom att hitta nya kunder samt bredda och utveckla samarbetet med befintliga kunder. Vill du vara med på en spännande resa och utveckla GRENKEs kontor i Stockholm? Har du ett sinne för försäljning och drivs av långsiktiga affärer och vill vara en del av en familjär entreprenöriell kultur? Då är detta tjänsten för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!
Din roll
I rollen som External Sales kommer du driva försäljningen framåt genom att hitta nya kunder samt bredda och utveckla samarbetet med befintliga kunder. Du kommer vara en viktig del i arbetet att utöka kundportföljen och frambringa nya långsiktiga samarbeten. Du förväntas vara engagerad och delta aktivt i interna möten och leverera kvalitet och kunskap till kollegor internt. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och hela tiden sträva mot att förbättra och möta kundens behov på ett professionellt sätt.
Rollen erbjuder variation, utveckling och möjlighet att påverka arbetet så länge kunden erbjuds marknadens bästa service.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Prospektering, kundmöten, samarbetsavtal.
- Kundbearbetning samt försäljning sker inom GRENKEs säljprocess.
- Leverantörsrapport, upplägg av leverantör i system mm.
- Ansvara för att säljbudgeten hålls i enighet med Platschefen.
Omfattning: Heltid, kontorstider
Plats: Stockholm
Tjänsten är tillsvidare med huvudsaklig placering på kontoret i Stockholm där Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från branschen och har arbetat med finansiering och/eller leasing på något sätt. Vidare pratar och skriver du svenska samt engelska obehindrat. Då tjänsteresor förekommer är även B-körkort krav för tjänsten.
Vi tror att du har arbetat med B2B försäljning i minst 5 år och vill fortsätta utvecklas inom området. Du har en kommersiell utbildning inom Business, försäljning eller motsvarande alternativt relevant arbetslivserfarenhet.
Som person brinner du för att bygga långsiktiga kundrelationer och har ett planerat och organiserat arbetssätt. Du är affärsdriven och trivs att arbeta i en regelstyrd miljö där du har en förståelse och acceptans till de regelverk som finns internt och externt. Du är driven och en teamplayer och orädd att ta dig an nya utmaningar inom försäljning.
Om GRENKE
GRENKE var det första företaget att erbjuda finansieringslösningar för kontorsutrustning i Tyskland. Allt började med en idé vid ett skrivbord för över 40 år sedan. Idag är GRENKE specialist på personliga finansieringslösningar. Vi hjälper entreprenörer att göra vad de gör bäst - utveckla idéer och omsätta dem i praktiken. Vi är representerade internationellt i 33 länder - personligt och nära våra kunder.
I Sverige öppnade vi vårt första kontor 2004 i Stockholm. Sedan vi etablerade oss på den svenska marknaden har GRENKE i Sverige vuxit till tre kontor, strategiskt placerade i landet och erbjuder finansieringslösningar på lokal nivå. Oavsett om du vill hyra högpresterande IT-utrustning eller komplett kontorsutrustning kan GRENKE Sverige hjälpa dig. Och vi gör mycket mer, med snabb, enkel och personlig service. Vi arbetar med små och medelstora företag över hela landet och skräddarsyr de perfekta finansieringslösningarna för att passa just deras behov.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)