OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkring Kronoberg ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi både skapar trygghet för våra kunder och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi bland annat genom att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom våra kunder också är våra ägare
Är du student och i början av dina studier? Då kan detta vara något för dig.
Länsförsäkring Kronoberg söker nya talanger som vill arbeta extra under terminerna samt heltid under sommaren.
Om jobbet
Som timanställd hos oss är du med och bidrar till nöjda kunder genom ditt engagemang och din nyfikenhet. Vi har fokus på att arbeta tillsammans och att vara handlingskraftiga i allt vi gör för att skapa trygghet och möjligheter för våra kunder och vårt samhälle. Det gör vi bäst genom att erbjuda en god kundservice i alla våra möten.
Vi är 160 medarbetare som arbetar inom tre olika affärsområden. Just nu har vi behov av nya talanger inom våra team Digital Service samt inom tre team på Skadeservice.
Digital service
På Digital Service arbetar du med att serva interna och externa kunder genom att handlägga samt administrera digital och fysisk inkommen dokumentation, samt utför övriga tjänster kopplade till kundernas dokumenthantering. Du är del i ett team som dagligen hanterar kundernas inkommande dokument snabbt, strukturerat och med stor noggrannhet, och ser till att de levereras till rätt mottagare.
Motorskador
På Motorskador möter du våra kunder som har råkat ut för en skada på sitt motorfordon. Som skadereglerare på motorskador behöver du vara nyfiken, engagerad och göra ditt yttersta för att hjälpa kunden till rätt ersättning. Du behöver uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är stundtals högt tempo och du behöver kunna hantera många typer av ärenden både via telefon, fysiskt och via digitala kanaler. Du behöver inte ha någon teknisk kunskap kring motorfordon för att arbeta i denna roll.
Personskador
På Personskador arbetar du i huvudsak med att reglera sjuk- och olycksfallsskador avseende barn, ungdomar samt vuxna
Att reglera dessa skador innebär att du har ansvar för att hämta in information som är relevant för att kunna reglera ärendet. Det sker till största delen via telefon men även via andra kanaler. En del ärenden kräver en utökad handläggning som bl.a. innebär inhämtning av journaler och andra underlag som ska ligga till grund för beslut om skadan eller sjukdomen är ersättningsbar. Det innebär att du ska kunna kommunicera beslut till kund så väl i tal som skrift.
Lösöre
På Lösöre arbetar du med att reglera skador på lösöre i hemmet samt reseskador. Du kommer arbeta i våra digitala kanaler, över telefon samt möta kunderna på vårt kontor i Växjö. Det är ibland högt tempo, t ex i samband med storm- eller åskskador, vilket innebär att du som skadereglerare behöver vara nyfiken, flexibel och fatta snabba beslut i enlighet med våra försäkringsvillkor. Vi söker dig som gillar att möta människor och arbeta i team.
I alla tjänsterna kommer du arbeta timmar, vid behov, under september till juni samt heltid under sommaren (vecka 26-33). Du kommer utgå från vårt kontor i Växjö, men kan vid behov behöva åka till något av våra andra kontor inom länet. Vi tillhandahåller bil, men det innebär att du behöver ha B-körkort.
Vem är du?
Vi ser gärna att du läser på universitet eller högskola och är i början av dina studier.
Vi lägger stor vikt vid personlighet och ser gärna att du är serviceminded, nyfiken och bekväm att arbeta tillsammans med andra. Du behöver kunna arbeta på ett strukturerat sätt med förmåga att prioritera och fatta beslut samt ha en god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift.
Låter det intressant?
Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
När du gör din ansökan kommer du bli ombedd att välja vilken eller vilka av tjänsterna du är intresserad av.
Sista ansökningsdag: 2023-01-08
Vill du veta mer om de olika tjänsterna är du välkommen att kontakta någon av nedan:
Motorskador - Frida Berglund - 0470-72 00 47
Personskador – Frida Hagelberg - 0470-72 00 81
Skador Lösöre – Sara Kabbenäs - 0470-72 01 28
Digital Service – Sandra Karlsson - 0470-72 00 43
Facklig representant - Niclas Schaarschuch - 0470-72 00 56
Vi kommer i ett första skede kommunicera till dig via e-post. För att säkerställa att du får all information från oss, ber vi dig hålla koll även på din inkorg för skräppost.
Länsförsäkring Kronoberg är ett bolag som sedan starten 1801 ägs och styrs av sina kunder. Vi finns till för att ge kronobergarna en enklare vardag och en tryggare framtid, och sätter alltid våra kunder i första rummet. Det gör vi genom att erbjuda en helhet inom bank, försäkring, pension och fastighetsförmedling. Men också genom att långsiktigt engagera oss i det samhälle vi och våra kunder är en del av. Det gör att vi varje dag känner att vi gör något meningsfullt i kronobergarnas liv. Och det är därför vi har så nöjda kunder. Vi är cirka 160 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Alvesta och Tingsryd.
Vi tror på det vi gör. Och dom vi gör det för.