Extra personal äldreomsorg Sveg

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Just nu söker vi extra personal inom äldreomsorg, LSS och personlig assistans till Svegs området.

Som timanställd hos oss har du möjlighet att styra din tillgänglighet och välja själv när du vill arbeta. Får vi ett behov av extra
personal just när du är tillgänglig får du ett SMS i din mobiltelefon med
bokning av ett arbetspass. Med hjälp av programvaran TimeCare - som du kan ha i
mobilen - kan du lägga in din tillgänglighet för kommande arbetspass och även
se dina redan bokade pass.

Skicka din ansökan så snart som möjligt eftersom vi
påbörjar rekrytering redan nu och även anställer under pågående ansökningstid.

Anställningsform: Extra vid behov, omgående. 

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta extra eller som är arbetssökande. Vi erbjuder en
intermittent timanställning som innebär att du arbetar efter arbetsgivarens
behov av extra personal.  
Ett arbete hos oss kan innebära arbete som personlig assistent eller arbete inom
äldreomsorgen. Just nu
har vi stor behov av extra personal till hemtjänst med utgångspunkt Sveg.

Kvalifikationer
Det är meriterande om du har utbildning eller arbetslivserfarenhet som undersköterska eller vårdbiträde. Vi utbildar på
arbetsplatsen efter behov.
Du ska ha fyllt 18 år innan du påbörjar din anställning. Körkort för personbil är meriterat. 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill jobba med och tillsammans med människor. Du ska vara självständig, serviceinriktad och ansvarstagande.
För att passa i arbetet behöver du vara lyhörd och med förmåga att
samarbeta. Vi
lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   

Vi erbjuder
Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina behov. Timecare - som är ett digitalt system där du kan hålla kolla på dina bokade
arbetspass och lägga in dina arbetstider när du kan arbeta.

Ett jobb hos oss innebär att du ger personer - som är i behov av stöd - omsorg,
måltider och service. I utbyte får du erfarenheter som kan vara värdefulla för
framtida jobb och studier.   

Kontaktinformation
Elin Lemon, Enhetschef, 0680-161 04, elin.lemon@herjedalen.se

Linda Jäderberg, Optimeringskoordinator, 072-450 07 89

Ulrika Nilsson, Rekryterare, Resurscenter, 0680-161 55

RIkard Mattsson, Ombud Kommunal, 0680-162 38

Arbetsplats

 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 10 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


Timvikarie till Social- och omsorgsförvaltningen

1 november 2024

1 november 2024

HSL undersköterska / studerande sjuksköterska

HSL undersköterska / studerande sjuksköterska

1 november 2024

Undersköterska Natt Blåvingen 

1 november 2024