OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.
Om arbetsplatsen
Lindskolan är en kommunövergripande anpassad grundskola (tidigare grundsärskola) för elever
med autism och autismliknande tillstånd och består av en förskoleklass samt årskurs 1-9.
Skolan har klasser i spannet från elever med multifunktionsvariation som läser efter
ämnesområden, till de som läser ämnen. Vi praktiserar ett tydliggörande förhållningssätt som
genomlyser hela verksamheten. Elevernas bästa är alltid i fokus, vi är lågaffektiva, samspelta,
prestigelösa, välkomnande och stöttande. Skolan har en hög bemanning för att kunna möta
varje elevs individuella behov.
På Lindskolan kommer eleverna främst - alla beslut bottnar i det. Men om inte pedagogerna trivs, mår bra och har rätt förutsättningar blir det inte heller bra för eleverna
-
Arbetsuppgifter
Vi söker nu extrapersonal till fritids, som kan arbeta på 50%, varje dag på eftermiddagstid. Du kommer att bli en viktig del av ett arbetslag som, i ett nära samarbete och med tydligt strukturerad pedagogik, hjälper varje elev att nå sin fulla potential och bli så självständig som möjligt. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet och kompetens att arbeta i över hela spannet.
Kanske studerar du på förmiddagarna och kan se fördelarna med att ha detta som ett kompetens- och erfarenhetsökande extrajobb efter skoldagen. Möjligheten till extra timmar under skolloven är stor för rätt person.
Din Profil
Vi söker dig som har kännedom om barn och ungdomar med IF och autism och/eller multifunktionsvariation, som är vaken, snabblärd och uppmärksam. Och eftersom uppdraget kan innebära att man ibland är ensam med elever, så behöver man vara ansvarsfull och ha förmågan att snabbt bli självgående. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Som person är du trygg och har ett lågaffektivt förhållningssätt. Du är tydlig, lyhörd och van att anpassa ditt sätt att kommunicera efter mottagare och rådande situation, du är positiv och lösningsfokuserad. Du ser möjligheter och potential i varje individ. Du arbetar strukturerat och har förmågan att reflektera och omvärdera för att utveckla och utvecklas.
Du har ett situations anpassat arbetssätt, ett prestigelöst förhållningssätt och en vilja att utvecklas under handledning av kompetenta kollegor
Vi har höga förväntningar på både elever och pedagoger och du som söker tjänsten bör brinna för både din egna och elevernas utveckling
Detta får du när du kommer till oss:
Introduktionsutbildningar kring autismen, pedagogiken, ett lågaffektivt bemötande och miljön som den tredje pedagogen
Professionella, kompetenta, erfarna och väldigt trevliga kollegor i arbetslag med hög personaltäthet
Verksamhetsnära skolledning
Möjligheten att bli en del av ett kunskapscentrum som utbildar och inspirerar i pedagogik kring elever i behov av särskilt stöd.
Handledning anpassad efter de behov som uppstår.
Rekrytering sker fortlöpande
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.