Extraarbete - HR administratör

Arbetsbeskrivning

Megger Sweden utvecklar, tillverkar och marknadsför test- och mätutrustning för elkraftsbranschen, elinstallation och teleindustrin. Det svenska företaget är en del av Megger Group som med över 1200 anställda är det största företaget i världen inom portabel test- och mätutrustning för elkraftkomponenter. Kundföretagen består av stora industriaktörer, då framför allt inom elkraft- och processindustrin. Megger Sweden AB omsätter 220 Mkr och har ca 100 anställda på kontoret i Stockholm. Företaget är i tillväxt och har nyligen flyttat till nya fräscha lokaler i Danderyd. Vi söker ständigt kontakt med duktiga och engagerade medarbetare som kan bidra till att göra oss ännu bättre.

Megger Sweden söker en HR administratör till kontoret i Danderyd. Tjänsten är på deltid, ca 1-2 dagar i veckan och kan kombineras med till exempel studier.

I arbetsuppgifterna ingår:
- Rekryteringsadministration
- Samla in och sammanställa Lönestatistik
- Administrera vår medarbetarundersökning
- Administrativt stöd i löneprocessen
- Försäkringsadministration (pensions- och gruppförsäkringar)
- Arkivering och dokumentering
- Uppdatera policyer (personalhandboken, arbetsmiljö- och jämställdhetspolicy etc)
- Arbetsmiljöarbete (uppdateringar, följa upp åtgärder)
- Arbetsgivarintyg, kontakter med Försäkringskassan och vår lönefirma

Vi söker dig som
- Har en utbildning (examen eller pågående) inom personaladministration
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta på en HR-avdelning, gärna i ett internationellt sammanhang
- Har kunskap om kollektivavtal och arbetsrätt
- Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift

Har du dessutom arbetat i lönesystemet Flex ser vi det som meriterande.

För att lyckas i rollen som HR administratör tror vi att du har ett öga för detaljer, gillar att strukturera och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Om du har några års yrkeserfarenhet av personaladministrativt arbete från ett större företag är detta meriterande.

Tjänsten är en timanställning och arbetsmängden kommer att variera utifrån vårt behov och dina förutsättningar. Anställningen är på visstid, ca 20 %, och urval och intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktionschef Tiina Klinga
08-510 195 15
Supply Chain Manager Hans Holmberg
08-510 195 41
HR Manager Cathrin Berglund

Engineering Manager Arne Karlsson Lidberg
08-510 195 21
Teamleader SW Johan Appelgren
08-510 195 77
Human Resources AnnSofie Elgström
08-510 195 19
Engineering Manager Transformers Peter Fagerström
08-510 195 86
Team leader Hans Holmberg
08-510 195 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MEGGER SWEDEN AB DANDERYD
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast lön
  • Vanlig anställning/3 - 6 månader/Deltid
  • Publicerat: 27 september 2013

Besöksadress

RINKEBYVÄGEN 19
DANDERYD

Postadress

Box 724
DANDERYD, 18217

Liknande jobb


HR koordinator till Teknik- och Fastighetsförvaltningen

HR koordinator till Teknik- och Fastighetsförvaltningen

15 november 2024

14 november 2024