Extraarbete som bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

På bemanningsenheten arbetar idag 22 personer med bemanningsfrågor. Bemanningsenhetens uppdrag är att inom Vård- och omsorgsförvaltningen tillgodose den tillfälliga bemanningen. Vi bemannar ordinärt boende, särskilt boende, LSS, socialpsykiatrin och personlig assistans. Nu söker vi två nya medarbetare som vill arbeta hos oss som bemanningsassistenter vid behov, samt under semesterperioder.

ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett fartfyllt och ansvarsfullt extraarbete? Vill du arbeta hos oss vid behov och under semestertider? Är du intresserad av att arbeta med personalfrågor och vill göra en viktig insats för bemanningen av våra verksamheter inom vård och omsorg? Då ska du se hit!

Som bemanningsassistent inom Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar du för att bemanna korttidsuppdrag utifrån verksamheternas behov. De verksamheter du kommer att arbeta mot är ordinärt boende, särskilt boende, LSS, kök och socialpsykiatrin.

Genom datasystemet Time Care Pool matchar du ett bemanningsbehov och en tillgänglig vikarie, med den rätta kompetensen för uppdraget. I rollen samverkar du med dina kollegor på bemanningsenheten. Du har mycket kontakt med våra vikarier i vikariepoolen i ditt dagliga arbete. Du har även viss kontakt med ordinarie personal, då det ingår att beordra in dessa vid akuta behov under helger.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutat en utbildning på gymnasial nivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta serviceinriktat direkt mot kund. Då allt arbete utförs digitalt är det viktigt att du är van vid IT, som arbetsverktyg. Har du även arbetat i datasystemet Time Care Pool ser vi mycket positivt på det.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för vår organisations framgång. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och tycka om att arbeta serviceinriktat i ett högt tempo. Du har en god organisatorisk och administrativ förmåga. Som person är du också tillmötesgående och har lätt för att bygga goda relationer med personer i din omgivning. Du har ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt, som bidrar till en bra stämning på arbetsplatsen. I stressade arbetssituationer klarar du av att behålla ditt lugn, göra prioriteringar samt fatta beslut.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen Eskilstuna
  • 2 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Timavlönad. Arbetstiderna varierar mellan 06.15-17.15. Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: Snarast, eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 14 april 2016

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024