OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SL är sedan 1 januari 2013 Trafikförvaltningen inom Stockholms läns landsting. Med samma uppdrag, i ny organisatorisk kostym och i tydligare samverkan med övriga landstingsförvaltningar i arbetet att nå visionen - Europas mest attraktiva storstadsregion.
Om tjänsten
Vill du vara en del av vår engagerade kundtjänst inom färdtjänst och sjukresor? Nu söker vi en ny medarbetare till vårt Färdtjänstserviceteam!
Färdtjänstservice ger stöd och information till resenärer som har tillstånd för resor med Färdtjänst och/eller sjukresor. Som handläggare vid Färdtjänstservice kommer du ha daglig, personlig, telefonkontakt med våra resenärer samt handlägga olika typer av administrativa ärenden. Det är en servicebetonad roll med resenären i fokus, men som även omfattar att du som handläggare säkerställer att lagar och regler gällande särskild kollektivtrafik och sjukresor efterlevs.
Du kommer att bli en del i ett härligt team bestående av handläggare och utredare av serviceärenden.
Arbetet är förlagt på skifttjänstgöring mellan kl. 07-20 på vardagar och kl. 09-17 på helger.
Din utbildning och erfarenhet
Du har minst gymnasiekompetens eller motsvarande utbildning och erfarenhet av att arbeta med kund- eller telefonsupport sedan tidigare. Då kommunikationen i huvudsak sker på svenska, kräver tjänsten att du behärskar svenska i både tal och skrift. Du är därtill noggrann och van att läsa och sätta dig in i rutiner. Du har goda datakunskaper och vana att arbeta med Officepaketet och lätt för att sätta dig in i IT-system. Vi ser tidigare erfarenhet av färdtjänst- och sjukresor alternativt från vården som meriterande.
Som person är du kommunikativ och lyhörd. Du har förmåga att formulera dig sakligt och tydligt i både tal och skrift, då det är viktigt både i kontakten med våra resenärer såväl som för den interna ärendehandläggningen. Då kommunikationen i huvudsak sker på svenska, kräver tjänsten att du behärskar svenska i både tal och skrift. Du trivs i en roll där du får samarbeta med andra samtidigt som du självständigt ansvarar för ditt arbete. Du är stresstålig och klarar av att hantera stressiga situationer, då det är viktigt att de resenärer som ringer till oss får bästa service och ett trevligt bemötande, trots att det periodvis kan vara ett högt tempo i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det här är rätt arbete för dig som trivs med att ha telefonen som ett av ditt primära arbetsredskap och som trivs i en administrativ roll i nära samarbete med övriga i gruppen!
Information och ansökan
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Pehr Elfstrand på tfn. 08-6861824, Sofie Belander på tfn, 08-6863602 eller Susanna Björk på tfn, 08-6863645
Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision (SKTF) Mona Tallberg, tfn: 08-686 1665.
Intervjuer kommer att ske fr.o.m. augusti 2013.
Välkommen med din ansökan!