Extraarbete som materialplanerare

Extraarbete som materialplanerare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Estrella är ett av Sveriges mest kända varumärken. Estrella etablerades redan 1957 och var då först i Sverige med att producera och sälja snacks.
Idag omsätter Estrella AB närmare 1 miljard och har 200 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och Agrocentret ligger i Kistinge utanför Halmstad.
Vi tillverkar och säljer en mängd olika salta snacks så som chips, ostbågar, ringar, skruvar, nötter, popcorn, salta pinnar och dipmix. Vår strävan är att alltid tillverka de godaste snacksen, självklart med miljö och hälsa i fokus. -Varje dag ställer vi oss frågan; Finns det något godare?
Idag ägs Estrella av Intersnack Group, ett av Europas största snacksföretag. Intersnack Group är ett familjeägt företag som endast arbetar med snacks och satsar på att bygga starka lokala varumärken.


Dina arbetsuppgifter
Till logistikavdelningen hos vår kund söker vi nu en extraresurs med materialplanering i fokus. Detta är ett konsultuppdrag och du kommer bli anställd av oss på Söder & Co. Arbetstiderna är förlagda till dagtid. Resursbehovet gäller ca 1 dag i veckan samt heltid under semesterveckorna under sommaren. Vi söker därför en förstaårsstudent på högskola/universitet, gärna inom logistik, som kan finnas tillgänglig någon dag i veckan samt under somrarna några år framöver.


På logistikavdelningen jobbar idag tio personer och förutom materialplanering av råvaror hanteras här bl.a. produktionsplanering,orderhantering, transport & distribution samt lager.

Din profil
Du som söker studerar eftergymnasialutbildning och är i början av dina studier, det är meriterande om du studerar inom logistik. Som person är du social, kundfokuserad, serviceinriktad, glad, energisk och en problemlösare. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska & engelska både i tal och skrift samt vana av att arbeta i Office. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökningar behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta ute hos vår kund.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 13 mars 2020

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024