OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uniflex i Karlskoga växer vidare och vi söker nu en personalassistent som ska stötta oss med rekrytering samt HR-administration. Ett jobb som är perfekt att kombinera med studier inom HR-området där du dels bygger ditt CV med erfarenheter men goda det finns också goda möjligheter till en heltidstjänst efter studierna.
”I min roll som personalassistent stöttar jag kontoret i flertalet saker men fokus är att hitta kandidater till de uppdrag vi tillsätter samt ren administration för de anställda. Det bästa med att arbeta på Uniflex är att jag får använda mina teoretiska HR- och rekryteringskunskaper i praktiken i en bransch som är högaktuell och i ett företag med ett härligt arbetsklimat."
Vad erbjuder vi dig?
- Utveckling inom områdena HR och rekrytering
- Verka i en växande bransch som ständigt utvecklas.
- En chans att kombinera studier med ett relevant extrajobb som matchar din utbildning.
- Anställningsvillkor som är reglerat i kollektivavtal för tjänstemän
- Friskvårdsbidrag samt andra personalförmåner.
- Tjänstepension och flexpension.
- En stark företagskultur som präglas av engagemang, glädje, affärsfokus och ansvarstagande.
Arbetsuppgifter:
- Vara behjälplig i rekryteringsprocesser med bland annat annonsering, urval, matchning och referenstagning
- HR-administration
- Utöver klassisk annonsering vara uppdaterad på andra sätt att hitta kandidater på; exempelvis kontakt med skolor, arbetsförmedling eller dylikt samt headhunting på sociala medier eller via andra kanaler.
Din profil
Vi söker dig som studerar på mer än 50% och som söker ett extrajobb vid sidan av, gärna en utbildning inom personal och arbetsliv eller administration. Meriterande om du tidigare har haft en administrativ roll då mycket av arbetet sker i vårt affärssystem. Som person är du engagerad, har lätt för att lära dig nya saker och trivs i en roll där det ständigt kommer nya roliga utmaningar. Inom Uniflex finns det goda karriärmöjligheter då vi arbetar aktivt med internrekrytering.