OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven säljare som vill arbeta i en organisation som gör skillnad för både människor och planet? Se hit! Vi söker en butikssäljare till vår butik i Helsingborg som kan hoppa in vid behov, ex. vid sjukdom.
Som butikssäljare på Myrorna blir din huvuduppgift att finnas till för kunderna, lyssna på deras behov och se till att butiken inspirerar till köp. Arbetsuppgifterna innebär bland annat kundservice, kassatjänstgöring, värdering, skyltning, exponering, lagerarbete, uppackning av varor, varumottagning och städning. Den här tjänsten passar för dig som har annan sysselsättning där du själv kan styra din tid.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är ödmjuk och serviceinriktad och tycker om att jobba med människor. Du har ett kreativt sinne, då man jobbar mycket med det visuella uttrycket i butiken. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet ifrån ett serviceyrke. Har du dessutom kunskap eller erfarenhet av visual merchandising genom erfarenhet eller utbildning så är det också fördelaktigt.
Som person har du en god samarbetsförmåga och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Då förutsättningarna i butiken kan ändras från en dag till en annan är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö. Du är strukturerad, självständig, serviceinriktad, flexibel, tycker om att arbeta i ett högt tempo samt klarar av ett ibland fysiskt krävande arbete.
Vi förutsätter att du har ett intresse för mode och inredning och bedömer att du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift då du även kan komma att coacha, vägleda och handleda personer som gör sin praktik i butiken.
Vi erbjuder
Myrorna erbjuder dig ett utvecklande arbete där du är delaktig i den direkta affärsverksamheten. Du får också möjlighet att medverka till Myrornas engagemang för en positiv samhällsförändring med fokus på återanvändning, arbetsträning för personer som står utanför arbetsmarknaden samt bidra till Frälsningsarméns sociala arbete. Myrorna har kollektivavtal
Butiken består av en personalgrupp på 4 anställda och ett antal praktikanter som är sysselsatta i olika former av arbetsmarknadspolitiska åtgärder.
Tjänsten är en behovsanställning, vi söker någon som kan hoppa in vid behov. Vi begär in registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. Information om tjänsten lämnas av butikschef Jeanette Adél Nilsson, Jeanette.adel@myrorna.se
Myrorna är en av Sveriges största och äldsta second hand-aktörer. Vi har ett trettiotal butiker och en webbshop med över 1 000 auktioner per vecka. Vår verksamhet fungerar som vilken butikskedja som helst med budget, krav på försäljning och ekonomiskt överskott. Ändå skiljer vi oss från andra eftersom vårt ekonomiska överskott går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vårt uppdrag består förutom det också av att bidra till en hållbar samhällsförändring genom att få fler svenskar att återanvända. Dessutom erbjuder vi människor som står långt ifrån arbetsmarknaden att komma lite närmare genom arbetspraktik hos oss. Dessa tre uppdrag är centrala i allt vi gör – från hur vi samlar in till hur vi säljer. Myrorna är en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld sedan 125 år tillbaka.