Extrajobb - Customer Service Center på Gothenburg Roro Terminal

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Har du erfarenhet av kundkontakt och brinner för att leverera kvalitativ och effektiv service? Vill du jobba extra vid sidan av studierna hos ett spännande företag som erbjuder varierande uppgifter inom logistik och administration, i en inkluderande och dynamisk miljö? Då har vi på DFDS Professionals ett uppdrag som skulle passa dig!

Customer Service Center ansvarar över att se till att både import och exportgods passerar port 6 på rätt vis med hänsyn till Gtms, övervakningssystem, Isps och Tullverket. I uppdraget ingår att säkerställa att chaufförerna har nödvändig information för att köra, placera och hämta gods på Gothenburgs Roro terminals område. Ansvar för passagerare och kontinuerlig kontakt med Tullverket, rederier, speditörer och åkerier är också en del av uppdraget samt att kvalitetssäkra godsinformationen i Gothenburg Roro terminals produktionssystem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Aktivt arbeta med nya användare av e-service och permanenta kort.
• Registrering av tullhandlingar samt redovisning till Tullverket.
• Skicka kundutskick till berörda kunder via Apsis.
• Ansvara för kommunikation till speditörer, chaufförer och andra besökare i terminalen i frågor som rör tillgång till terminalen och lämning/hämtning av gods.

Du arbetar extra vid behov. Arbetstiderna är varierande fördelat vardagar dag/kväll mellan 06:45-20:15 och helger 10:45-19:15. Arbetsplatsen är belägen vid Port Entry på Hisingen.

Din profil
• Gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/administration/logistik eller har motsvarande dokumenterade kunskaper.
• Servicevana och erfarenhet av verksamhet som innefattar mycket kundkontakt.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Observera att du måste vara student eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att kvalificera för den här tjänsten.

För att lyckas och trivas i den här rollen tror vi att du är en drivande, noggrann och flexibel person. Då man som medarbetare på Customer Service Center är Gothenburg Roro Terminals ansikte utåt för en stor del av verksamheten ser vi att du trivs med kundkontakt och brinner för att leverera kvalitativ och effektiv service. Är du dessutom analytisk, lyhörd, har förmåga att se kundens behov och att hantera komplicerade situationer ser vi detta som ett stort plus. Det är också bra om du har inblick i tullens regler angående tillfälligt lager.


DFDS Professionals
Om Gothenburg RORO Terminal

Gothenburg RORO Terminal ligger i Göteborgs hamn vid mynningen av Göta Älv. Flera fartyg från olika destinationer i Europa anlöper i hamnen regelbundet per vecka. Gothenburg RORO Terminal är specialiserat på roro- och bilhantering och är en viktig del av den svenska import- och exportkedjan.

Terminalen är öppen dagligen året runt där hamnarbete och annan service utförs. Alla typer av rullande gods lossas och lastas i terminalen. Bilar, trailrar, gods på lastbärare, containrar maskiner och projektlaster passerar över en av terminalens roro-kajer till antingen Storbritannien eller kontinenten.

Tjänsten som behovsanställd till Customer Service Center på Gothenburg Roro Terminal är ett konsultuppdrag. Du får ett ramavtal i DFDS Professionals och arbetar vid behov. Som konsult är du anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos kund.

Timlönen för utbokad tid är i lönenivå med aktuellt uppdrag på arbetsplatsen.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com

Rekryteringsarbetet sker löpande.

Sökord
Kundtjänstmedarbetare, kundtjänst, servicemedarbetare, student, deltid, helgjobb, extraarbete

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFDS Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024