Extrajobb för studenter inom ekonomi/administration

Extrajobb för studenter inom ekonomi/administration

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann person som tycker om att hjälpa och ge god service? Studerar du inom ekonomi och är på jakt efter ett extrajobb? Perfekt! Uppdragen kommer variera men oavsett var du hamnar är detta en möjlighet för dig att vässa ditt CV med en utmärkt merit!
Om tjänsten
Ekonomi är ett stort arbetsområde hos oss på Perido. Vi har kunder som består av alltifrån storbanker, till myndigheter och spännande start-ups. Speciellt i dessa tider, vill vi kunna hjälpa våra kunder att snabbt lösa sina tillfälliga personalbehov och det är här du kommer in i bilden! Har du en annan huvudsaklig sysselsättning och sugen på att ta dig an ett spännande uppdrag inom ekonomiområdet – då tycker vi att du ska ansöka redan idag! Uppdragen är placerade i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör/ekonomiassistent blir ditt huvudsakliga fokus kund- och leverantörsreskontra. Exakta arbetsuppgifter varierar självklart beroende på vilket uppdrag du arbetar på och så klart din tidigare erfarenhet. Men vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
·       Fakturahantering
·       Upplägg av kunder och leverantörer
·       In- och utbetalningar
·       Kontoavstämningar
·       Övriga administrativa uppgifter
Dina egenskaper
För att lyckas hos våra kunder vill vi att du har ett gediget intresse för ekonomiområdet, en fallenhet för siffor samt ett strukturerat och noggrant arbetssätt - du är en person som inte lämnar något halvfärdigt. Dessutom trivs du med självständigt arbete, kommer gärna med egna initiativ men fungerar lika bra i nära samarbete med dina kollegor.
Ta chansen att arbeta hands on med det du tycker är roligt och dessutom kombinera det med dina studier! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
·       Pågående utbildning, gärna inom ekonomiområdet
·       Goda kunskaper i MS Office
·       Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
·       Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent
Omfattning och tillträde
Deltid, konsultuppdrag med behovsanställning. Omfattning varierar beroende på kund och uppdrag. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31662 i ämnesraden. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024