Extrajobb för studenter med IT intresse!

Arbetsbeskrivning

Framtiden AB


Vi söker dig som är student på högskola eller universitet och som har några år kvar av din utbildning!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i vår kunds Servicedesk med att ta emot supportärenden från deras kunder via telefon eller mail. Du jobbar med din uppbyggda kunskap och när det behövs efter instruktioner. Du har fokus på och löser klientrelaterade ärenden kring mail, Office, konto, behörigheter, utskriftsproblem, osv. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem.
Kunderna jobbar med en PC i en Microsoftmiljö. När de har ett problem är det viktigt att samla in tillräckligt med information för att förstå deras problem, lösa det själv under samtalet eller skicka det vidare annan lämplig person i eller utanför vår Servicedesk.

Om företaget
Vår kund är ett väletablerat företag som är verksam inom IT området, målgruppen är små- och medelstora företag. Företagets affärsidé är att aktivt stödja kundernas affärsutveckling med effektiva informationssystem.

Din profil
Relevant Högskoleutbildning.
Grundkunskap inom Microsoftplattformen och främst kopplat till klientsidan.
Kontakten med kunderna har du via telefon därför är telefonvana en stor fördel.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Som person ser vi att du är serviceinriktad och har ett stort IT intresse, vi ser att du är ansvarstagande och noggrann. Flexibilitet samt stort driv är andra viktiga egenskaper. Då du själv ansvarar för dina ärenden är det viktigt att du tycker om problemlösning och att du är lösningsorienterad.

Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Start: omgående
Omfattning: Löpande, minst 1 år framöver.
Arbetstid: måndag-fredag (kl. 16.00-22.00). Vi gärna att du arbetar minst 2 tillfällen per vecka och att du är flexibel då du kan behöva hoppa in med kort varsel.
Lön: timlön enligt ö.k.

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Publicerat: 14 augusti 2013

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Supporttekniker

Supporttekniker

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024