OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Bergslagen
Är du student som vill jobba extra vid sidan av dina studier? Det här passar dig som vill jobba på regelbunden basis och som har ett genuint intresse för vår bransch, för kunder och försäljning. Identifierar du dig med våra värdeord engagerad, omtänksam och professionell, då kan det vara dig vi söker!
Om jobbet
Dina arbetsuppgifter kommer bli att med telefon som huvudsakligt arbetsredskap guida Länsförsäkringskunder i deras försäkringsärenden. I den här rekryteringsomgången söker vi 6 - 8 personer som vid sidan studierna vill arbeta extra på kvällar och helger. Vi ser helst att du är i början av dina studier och att du har möjlighet och vill jobba minst två pass i veckan under kvällar och helger samt vara vikarie för vår ordinarie personal under våra semesterperioder (på sommaren samt under jul- och nyårshelgen) då vi erbjuder dig att jobba heltid (ca 37 timmar/vecka).
Vi är måna om att du ska känna dig trygg i din roll och ger därför rätt förutsättningar för att du ska lyckas. Inledningsvis kommer du därför få gedigen produkt- och systemutbildning då det är av stor vikt att få kunskaper om våra försäkringsprodukter och dess villkor. Du börjar din anställning med utbildning som pågår under 3 veckor, förlagd på vardagar, varierande dag och kväll, vissa tillfällen är digitala och andra på plats på vårt kontor.
Utbildningsstart är 23 augusti så du måste vara tillgänglig från det datumet.
Vårt erbjudande till dig
I Färdplan 2025 har vi fokus på nöjda och lojala kunder. Det i kombination med vårt unika erbjudande om ett komplett erbjudande under samma tak vill vi skapa kundrelationer i världsklass. Här får du hjälpsamma och glada kollegor som sätter laget före jaget. Du kommer ha flexibilitet och möjlighet att anpassa jobbpassen utifrån din tillgänglighet och dina behov. Förhoppningsvis är det här bara början på din resa tillsammans med oss. Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg arbetsgivare med mer än 170 års erfarenhet i branschen.
Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten måste du vara student på högskola/universitet eller studera inom annat eftergymnasialt lärosäte, t ex kvalificerad yrkesutbildning, Yrkeshögskola eller folkhögskola. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med service och att möta kunder för att vara aktuell för jobbet. Vi kommer också lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i jobbet är du entusiastisk, positiv och har ett genuint intresse för kunderna och de frågor de ställer. Du kan på enkelt sätt förmedla informationen till dem, både muntligt och skriftligt, och du lägger tid och energi för att uppnå resultat. Din fallenhet för att skapa och behålla goda relationer är också det viktiga egenskaper för att trivas och för att du ska bli framgångsrik på jobbet.
Låter det intressant?
Vill du veta mer om tjänsterna eller rekryteringsprocessen, ring någon av våra säljledare Privat försäkring Elin Gustin 0790652036 eller Joanna Setterberg 0730312988 alt. HR-partner Åsa Hammarström 0739200111.
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021–190185 för Forena och Stina Haraldsson 021–190156 för Akademikerföreningen.
Tjänsterna är placerade i våra lokaler i centrala Västerås.
För att vara aktuell i den här rekryteringsomgången, behöver vi ha din ansökan senast 8 augusti. Vi gör urval löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald. Olikheter är för oss en viktig styrka. Då vi verkar inom en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller i alla våra rekryteringsprocesser.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2022-08-08
Vi på Länsförsäkringar Bergslagen är 360 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Västerås, Örebro, Sala, Karlskoga och Lindesberg finns vi nära våra 235 000 kunder – som alla tillsammans äger bolaget. Det gör att vi är försäkringsbolaget och banken som förstår vad våra kunder behöver för att känna trygghet för familjen, sina ägodelar, företaget och sina pengar. Allt samlat på ett ställe – genom hela livet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161