Extrajobb inom rekrytering i Linköping

Extrajobb inom rekrytering i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du driven, engagerad och vill ha erfarenhet av rekrytering och bemanning? Har du ett intresse för teknik och IT? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Vi erbjuder ett flexibelt extrajobb som både ger en extra inkomst men samtidigt en värdefull erfarenhet från branschen. Du kommer jobba i en utåtriktad roll där du får chansen att knyta många nya kontakter med både kandidater, kollegor och kunder.



Ansvarsområden
Din roll kommer att vara att stötta och arbeta tillsammans med våra konsultchefer och rekryteringskonsulter. Arbetet som du utför är avgörande för vår verksamhet och det är tack vare det som vi kan hjälpa våra kunder att lösa sina behov av IT-kompetens. 

Exempel på uppgifter som kommer att ingå i rollen är:

• Skriva, publicera och hantera annonser
• Urvalshantering av sökande kandidater
• Söka fram rätt person till våra uppdrag (search)
• Telefonintervjuer 
• Intervjuer 
• Referenstagning



Kvalifikationer
Vi söker dig som för tillfället studerar och som samtidigt har tid att arbeta extra utifrån behov. Vi ser gärna att du kan jobba minst 8h i veckan, men kan du arbeta mer är det ett plus. 

Vi välkomnar dig som är strukturerad och metodisk. Samtidigt är du flexibel och anpassningsbar kring ändrade förutsättningar och behov hos våra kunder. Vidare tar du eget ansvar och initiativ för att hitta och attrahera kandidater till våra uppdrag. Du gillar ett högt tempo med många bollar där du har förmågan att prioritera vad som är viktigast att göra. 

Som person är du social, utåtriktad och är orädd inför att ta kontakt med kandidater. Det är ett krav att du kommunikativ samt att du pratar/skriver bra svenska och engelska. 

Har du tidigare erfarenhet av administration, service och kundkontakt är det meriterande.



Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

Mer information om tjänsten: Kontakta gärna Isabella Sundberg (Konsultchef) på isabella.sundberg@randstad.se eller 0768 325 172 alternativt Claes Johansson (Affärsområdesansvarig) på claes.johansson@randstad.se eller 0733-241086.



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2020
  • Ansök senast: 1 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024