OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett extraarbete med start omgående? Diabetes Wellness Sverige i Alvik söker förstärkning till sin kundtjänst. Vi söker en serviceminded och noggrann person för ett långt konsultuppdrag på deltid.
Stiftelsen har som ändamål att stödja diabetesrelaterad forskning som har störst förutsättningar för att få fram förbättrade behandlingsmetoder för både typ 1 och typ 2 diabetes där deras vision är ett botemedel mot diabetes. Ett annat ändamål är att informera allmänheten om diabetes och dess komplikationer samt vad man kan göra för att minska risken att drabbas av sjukdomen. Stiftelsen har sedan år 2007 ett 90-konto (900116-5) och har ökat sin omsättning från 0 kr år 2007 till 55 miljoner år 2021.
Arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare på Diabetes Wellness Sverige kommer du att arbeta med diverse administrativa uppgifter såsom ta emot samtal, brev och e-post, besvara frågor efter brevutskick och besvara frågor från givare samt registrera och hantera returer.
Du och dina kollegor kommer tillsammans att ansvara för att täcka upp öppettiderna i kundtjänst som är vardagar mellan kl 10.00 - 16.30.
Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundtjänst och du har en god servicemedvetenhet. Kanske studerar du och vill arbeta parallellt med dina studier?
- Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.
- Goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav.
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav.
Personliga egenskaper
Ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines.
Du arbetar bekvämt i en roll med mycket kontakter via telefon och e-post. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående
- Omfattning: deltid, cirka 3 dagar i veckan.
- Placering: Alvik
- Uppdraget är ett konsultuppdrag och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!