OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presterar du som bäst i stressiga situationer?Student sökes för extrajobb på fastighetsbolags kundtjänst Det kommunalägda fastighetsbolaget tillhandahåller senior- och ungdomsbostäder samt omsorgsboende i Storstockholm.På företagets huvudkontor i centrala Stockholm arbetar 76 personer i fina lokaler. Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta på företagets avdelning Fastighetsservice, som har en kundtjänst, kallad "Felanmälan".Där tar du emot företagets hyresgästers olika felanmälningar per telefon, e-mail, fax och via företagets webbsida.Felanmälningarna gäller alla de olika fel som uppstår i de olika fastigheterna, men kan även bestå av samtal som behöver slussas vidare till andra avdelningar.Efter varje telefonsamtal har du en s k efterbearbetningstid, då du registrerar felanmälan i företagets interna system.Det är ofta hårt tryck på telefonerna och du svarar vissa dagar på upp emot 150 samtal under dagen. Som arbetsredskap har du en bärbar handsfree telefon samt dator. Brainpeople är din arbetsgivare och du arbetar som uthyrd konsult på bostadsbolaget. Arbetets omfattning: Du kommer att få 4 heldagars upplärning och introduktion till tjänsten under vecka 32 och 33 i sommar.Från den 1 september arbetar du sedan extra, vid behov, på Felanmälan.Det kan röra sig om 1-3 dagar per vecka som du arbetar extra sedan under terminerna, ett extrajobb som du avser att kombinera med dina studier.Arbetstiderna är kl 8.00-16.45 och du svarar i Felanmälans telefon under kl 08.00-16.00. Kompetenskrav: Du är just nu student på universitet och högskola och har minst 2 år kvar av dina studier, detta för att företaget vill ha kvar samma medarbetare på lång sikt.Du har tidigare erfarenhet av service och telefonvana.Idealiskt är om du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller att arbeta på kundtjänst. Du behärskar Outlook och Office-paketet mycket bra. Personliga egenskaper: Du är ovanligt serviceminded och har en oerhört hög stresströskel.Eftersom du kommer att ta emot framför allt telefonsamtal från missnöjda och ibland arga kunder så är det viktigt att du är lugn, empatisk, mycket tålig och ser möjligheten i att vända ett sådant samtal till något så bra som möljigt.Du har ett trevligt sätt, är glad av naturen och har rejält med skinn på näsan. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av studenter och akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.