OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
uFitness Trading AB distribuerar produkter inom sport och fitness mot detaljhandeln och konsument. Vi har sedan starten 2012 haft en stabil tillväxt och intagit en betydande position på marknaden med försäljning i Sverige, Finland och Danmark.
Verksamheten bygger på import och vidareförsäljning av framförallt kläder, skor, träningsutrustning och redskap från några av marknadens ledande varumärken.
Vill du arbeta i ett expansivt företag inom en spännande och växande bransch så skicka in din ansökan idag! Vi söker dig med driv, positiv inställning, god samarbetsförmåga, hög servicekänsla, engagemang, noggrannhet och arbetsmoral.
Arbetet innebär en del fysisk hantering och det är därför viktigt att du är i god fysisk form. Arbetsbelastningen är periodvis hög och du bör därför kunna hantera högt tempo samtidigt som du upprätthåller fokus och god kvalitet på arbetet. Ordning och struktur är en förutsättning för att arbetet ska flyta på och leda till ett gott resultat. Som person är du ambitiös, målinriktad, självgående och ansvarstagande.
Du bör ha god datorvana då arbetet förutom att hantera varor innebär en hel del arbete i olika system. Våra system lär du dig på plats.
Arbetet omfattar även produktregistrering och kundtjänst så du bör ha goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Våra leverantörer finns utanför Sverige och vi värdesätter därför goda kunskaper i engelska.
Även truckkort samt danska och finska språkkunskaper är meriterande. Som medarbetare i ett mindre företag är din insats och engagemang av stor betydelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att sköta in-/utleveranser och hantera returer. Du kommer även att sköta en del kontakter med våra leverantörer och göra inköp, bistå och hantera olika kundtjänstärenden. Deltagande på event/mässor kan också förekomma och du bör därför vara social och serviceorienterad. Utöver ser vi gärna att du har ett brinnande intresse för träning.
Arbetet är flexibelt och innebär eget ansvar både vad gäller planering, prioritering och egna initiativ att utveckla och driva förbättringar.
Även möjlighet till extra arbete i butik kan bli aktuellt framöver.
Anställningen avser deltid på 50% eller mer under veckorna 25 - 32 med möjlighet till behovsanställning därefter. Vi håller till i Gagnefs Företagshotell med goda buss- och tågförbindelser i närheten.