OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreomsorgens rekryteringscentrum (ÄORC) är en relativt ny enhet som startades upp 1 januari 2020.
Vårt uppdrag är att stötta chefer inom äldreomsorgen genom hela rekryterings- och anställningsprocessen. Vi ansvarar för att rekrytera och utrusta nya medarbetare med de utbildningar och behörigheter de behöver. Vår enhet hanterar också bemanningsfrågor vid korttidsfrånvaro och vi har även medarbetare hos oss som jobbar med schemaläggning för att bland annat säkra att vi jobbar med hälsosamma scheman.
Utöver det ordinarie arbetet i verksamheten stöttar vi nu också upp med att bistå Regionen med smittspårning på helg i de fall vi får en smittad medarbetare. Detta gör vi för att kunna skapa en så säker miljö för våra äldre som möjligt.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör under helg kommer du att bistå Regionen vid behov kring smittspårning. Det innebär att du i samråd med hygiensjuksköterska kommer kontakta medarbetare som varit exponerad för smitta för att informera om detta. Då denna arbetsuppgift inte kommer att behöva utföras om smitta inte har uppstått i någon av våra verksamheter kommer du även jobba med administration av olika slag kopplat till vår kärnverksamhet som är rekrytering och bemanning. Du kan även komma att arbeta med att marknadsföra Umeå kommun som arbetsgivare och hjälpa oss att nå ut till potentiella kandidater.
Om dig
Vi söker dig som minst är 18 år och och tillgänglig för arbete varannan helg. Det är meriterande om du läster till exempelvis personalvetare, socionom eller sjuksköterska.
Vi hoppas du vill bli vår nästa kollega, varmt välkommen med din ansökan!
Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.
Övrigt
Tjänsten innebär att du arbetar på timtid varannan helg mellan klockan 10.00 -17.00. Uppdraget påbörjas 16/10 och du behöver få inskolning innan dess vilket innebär att du behöver vara tillgänglig några timmar dagtid för det.
Urval sker löpande och tjänsterna kan vara tillsatta innan sista ansökningsdatum.
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 12 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.