OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EKONOMIASSISTENT PÅ DELTID
Tillsammans med Consilium söker vi nu efter en ekonomiadministratör för start så snart som möjligt. Tjänsten riktar sig främst till dig som läser relevant utbildning och vill få praktiskt erfarenhet av att arbeta med ekonomi.
Om Consilium:
Consilium Safety Group är en av världens ledande tillverkare av produkter och säkerhetssystem för brand- och gasdetektering inom marin, olja & gas, transport och byggsektorn. Företaget grundades 1912 med fartloggar och idag är vi ett internationellt företag som drivs av innovation. Med 64 kontor i 55 länder erbjuder bolaget en dynamisk och internationell arbetsmiljö där du kommer att arbeta nära ett team som arbetar för att uppnå verksamhetens övergripande vision.
Läs mer om bolaget och deras verksamhet på deras hemsida.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att vara en del av ekonomiteamet som idag är ca nio personer med olika kompetenser. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att administrera och sammanställa personalens tidsrapporter, lägga in avvikelser och summera så att löneunderlaget blir rätt. Det handlar om ca 40-50 löner i månaden. Du kommer även samla in, ta emot och hantera företagets reseräkningar. Alltifrån att stämma av vilka som saknas till att se över att de inkomna stämmer överens med företagets policys. Du kommer jobba nära personen som ansvarar för lönerna och i första hand avlasta och supportera henne.
Arbetet beräknas till ca 8 timmar per vecka med ytterligare timmar mellan arbetsdag 5 och 9 varje månad. Vår kund ser detta som en språngbräda till ett sommarjobb.
Vi söker dig som:
Studerar ekonomisk inriktning på högskola eller universitet och söker ett extrajobb
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har minst 1 år kvar på studierna
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, samt ditt intresse för såväl ett kort- som långsiktigt arbete. För att trivas i denna roll tror vi att man är noggrann, gillar siffror samt administrativa uppgifter. För dig som vill ha ett extrajobb där du kan planera dina egna pass är detta en passande roll. Du blir del av ett härligt gäng som är blandat i ålder och bakgrund.
Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med start i januari där du blir anställd konsult på OIO. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater.
Omfattning: Deltid, kontorstider
Start: ASAP
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Armin Rizvanovic
Lön: Behovsanställd, timlön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.