OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu personal till Göteborgskontoret som kan arbeta extra vid behov!
Som HR-assistent stöttar du bemanning- eller rekryteringsteamets konsultansvariga respektive rekryteringsansvariga i alla delar av rekryteringsprocesserna samt i de administrativa delarna av arbetet där du kommer bli en värdefull resurs. Som HR-assistent får du möjlighet att skaffa dig värdefulla erfarenheter av branschen parallellt med dina studier.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta både med kollektivanställda och tjänstemän, och med personalrelaterade frågor.
Tjänsten är mycket varierad och innehåller arbetsuppgifter som bland annat gå igenom ansökningar och göra urval utifrån kravprofiler, göra telefonavstämningar, boka in och hålla intervjuer med relevanta kandidater, ta referenser, söka kandidater i vår CV-databas eller via andra kanaler. Du kommer arbeta självständigt men alltid kunna ta hjälp av kollegor.
Din profil
För att kunna arbeta extra vid behov kräver att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. En sådan kan vara till exempel studier, eller ett annat jobb på mer än 50%.
I övrigt kräver tjänsten att du är tillgänglig för arbete minst en dag i veckan. Som person är du initiativtagande, arbetsvillig, flexibel och har en positiv inställning.
Du beskriver dig själv som en lagspelare och vi tror att du har en akademisk bakgrund inom HR, beteendevetenskap eller motsvarande. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom branschen samt kunskap i affärssystemet Intelliplan är mycket meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som läser personal- och arbetsvetenskapliga programmet eller motsvarande. Vi ser gärna att du tar examen tidigast 2018 för att ha bästa möjlighet att få ett kontinuerligt samarbete med just dig.
Du har en passion för HR och viljan att lära dig mer om olika områden inom HR-arbete. Du är självgående med god initiativförmåga och trivs med att ha många bollar i luften. Som tidigare nämnt erbjuder tjänsten till stor del eget ansvar men ställer ändå krav på att du är flexibel och har ett strukturerat arbetssätt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Ansökningsförfarande
Behovet av extrapersonal är omgående vilket innebär att utvalsarbetet kommer påbörjas direkt.
Har du frågor kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23